Będzie zakaz udziału dzieci w reklamach leków?

PRAWO

Autor: Sejm/ rynekaptek.pl   05-09-2016, 15:16

Będzie zakaz udziału dzieci w reklamach leków? Dzieci są wykorzystywane w reklamach - uważa Komisja Kultury

Posłowie zajęli się petycją Pawła Firlewicza w sprawie wprowadzenia ustawowego zakazu występowania osób małoletnich w reklamach leków oraz propozycją zakazu wykorzystywania wizerunku małoletnich w spotach tych produktów.

Petycją zajęła się Komisja Kultury i Środków Przekazu. Chodzi o wprowadzenie ustawowego zakazu występowania osób małoletnich w reklamach, z wyjątkiem reklam odzieży i pokrewnych, oraz kierowania do osób małoletnich reklam (z wyjątkiem reklam produktów związanych z edukacją i rozwojem).

W ocenie posłów, petycja dotyka ważnego problemu udziału dzieci w reklamach. "W dzisiejszych czasach reklamy w telewizji, radio, prasie czy Internecie bombardują przyszłych konsumentów nad wyraz intensywnie i bez skrupułów, czego przykładem są reklamy skierowane wprost do dzieci" - zauważa szefowa Komisji, Elżbieta Kruk.

Jej zdaniem, "obecne przepisy prawa w tym zakresie chronią dzieci tylko teoretycznie. Najmłodsi odbiorcy, nie posiadają własnych środków finansowych i są wykorzystywani jako maszynki do wyciągania pieniędzy z kieszeni rodziców. Ponadto od małego są przyzwyczajani do roli nieświadomych konsumentów".

Promocja produktów stricte dziecięcych przez dzieci jest na porządku dziennym i jest działaniem praw nie dozwolonym. Niestety problem zaczyna się w momencie, gdy dzieci pojawiają się w reklamach promujących samochody, sklepy, lekarstwa czy banki - dodaje Kruk.
 
Takie reklamy mogą także bezpośrednio oddziaływać na uczucia dorosłych. Dziecko pojawia się w reklamach towarów kupowanych przez dojrzałych konsumentów, gdyż wzbudza w nich pozytywne emocje. Twórcy komunikatów reklamowych doskonale wiedzą, jak wielką rolę dzieci odgrywają w życiu dorosłych. Wiele osób zaczyna zwracać uwagę na produkty właśnie z powodu udziału dzieci reklamach. A ich rola polega właśnie na „ociepleniu”produktu, wzbudzając zaufanie, dorosłego konsumenta.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH