Będzie zakaz udziału dzieci w reklamach leków?

PRAWO

Autor: Sejm/ rynekaptek.pl   05-09-2016, 15:16

Będzie zakaz udziału dzieci w reklamach leków? Dzieci są wykorzystywane w reklamach - uważa Komisja Kultury

Posłowie zajęli się petycją Pawła Firlewicza w sprawie wprowadzenia ustawowego zakazu występowania osób małoletnich w reklamach leków oraz propozycją zakazu wykorzystywania wizerunku małoletnich w spotach tych produktów.

Petycją zajęła się Komisja Kultury i Środków Przekazu. Chodzi o wprowadzenie ustawowego zakazu występowania osób małoletnich w reklamach, z wyjątkiem reklam odzieży i pokrewnych, oraz kierowania do osób małoletnich reklam (z wyjątkiem reklam produktów związanych z edukacją i rozwojem).

W ocenie posłów, petycja dotyka ważnego problemu udziału dzieci w reklamach. "W dzisiejszych czasach reklamy w telewizji, radio, prasie czy Internecie bombardują przyszłych konsumentów nad wyraz intensywnie i bez skrupułów, czego przykładem są reklamy skierowane wprost do dzieci" - zauważa szefowa Komisji, Elżbieta Kruk.

Jej zdaniem, "obecne przepisy prawa w tym zakresie chronią dzieci tylko teoretycznie. Najmłodsi odbiorcy, nie posiadają własnych środków finansowych i są wykorzystywani jako maszynki do wyciągania pieniędzy z kieszeni rodziców. Ponadto od małego są przyzwyczajani do roli nieświadomych konsumentów".

Promocja produktów stricte dziecięcych przez dzieci jest na porządku dziennym i jest działaniem praw nie dozwolonym. Niestety problem zaczyna się w momencie, gdy dzieci pojawiają się w reklamach promujących samochody, sklepy, lekarstwa czy banki - dodaje Kruk.
 
Takie reklamy mogą także bezpośrednio oddziaływać na uczucia dorosłych. Dziecko pojawia się w reklamach towarów kupowanych przez dojrzałych konsumentów, gdyż wzbudza w nich pozytywne emocje. Twórcy komunikatów reklamowych doskonale wiedzą, jak wielką rolę dzieci odgrywają w życiu dorosłych. Wiele osób zaczyna zwracać uwagę na produkty właśnie z powodu udziału dzieci reklamach. A ich rola polega właśnie na „ociepleniu”produktu, wzbudzając zaufanie, dorosłego konsumenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.