Biedronka: akcja promocyjna, nie wyłączając leków?

PRAWO

Autor: Rada Reklamy/ rynekaptek.pl   01-02-2017, 13:44

Biedronka: akcja promocyjna, nie wyłączając leków? Ta promocja nie przypadła do gustu klientowi Biedronki

W sklepach Biedronka prowadzona była akcja promocyjna „Zrób zakupy za min. 199 zł i odbierz 25 zł rabatu". Dawała możliwość otrzymania bezpośredniego rabatu przy dokonaniu zakupów, z których nie wyłączono produktów leczniczych - uważa klient.

O fakcie takiej promocji poinformował Komisję Etyki Reklamy jeden z klientów tej sieci handlowej.

To powodowało, że zakup leków był dodatkowo premiowany. Jak wynikało z §2 regulaminu promocji, z zakupów uprawniających do wzięcia udziału w akcji promocyjnej wyłączone są jedynie napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz produkty do początkowe żywienia. O lekach nic nie wspomniano.

Zdaniem konsumenta, takie akcje promocyjne godzą w interes publiczny, którym w tym wypadku jest potrzeba unikania nadmiernego stosowania leków.

Zwraca on uwagę nie tylko na naruszenie zasad Kodeksu Etyki Reklamy poprzez promowanie pośrednio produktów leczniczych, ale także przepisów prawa farmaceutycznego, ponieważ doszło do oferowania lub obiecywania jakichkolwiek korzyści w sposób bezpośredni w zamian za nabycie produktu leczniczego.

W wyjaśnieniu do sprawy właściciel sieci Biedronka, Jeronimo Martins Polska, ocenił, że spółka nie skierowała do swoich klientów żadnej informacji, która reklamowałaby, bądź chociażby miała na celu promowanie produktów leczniczych czy też informowanie o ich sprzedaży.

"Szczególnie błędnym jest twierdzenie, jakoby w reklamie będącej przedmiotem skargi została zawarta informacja o produktach leczniczych, a zwłaszcza zachęcenie do ich zażywania" - napisano w wyjaśnieniach do KER.

Zdaniem JMP, konsument, który złożył skargę, wywiódł błędne wnioski z reklamy o treści: "A tymczasem w Biedronce "bezpośredni rabat natychmiastowe oszczędności", jeśli zrobisz zakupy za minimum 199 zł otrzymasz 25 zł rabatu".

"Zdaje się on przy tym zupełnie pomijać fakt, iż w przedmiotowej sytuacji reklama w ogóle w swojej treści nie odnosiła się do produktów leczniczych, nie odwoływała się do nich, ani nawet nie wskazywała nazwy żadnego z nich" - dodaje JMP.

KER uznał za wystarczające wyjaśnienia spółki i nie dopatrzył się w tej reklamie tego, aby promocja sprzedaży była opracowana lub przeprowadzona w sposób, który wprowadza odbiorców w błąd.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH