Co aptekarz może zrobić z błędnie wypisaną receptą

PRAWO

Autor: Gazeta Prawna/rynekaptek.pl   03-07-2009, 19:47

Ministerstwo Zdrowia pracuje nad projektem rozporządzenia, które określi nowy druk recept i ustali jednoznaczne zasady postępowania aptekarzy wobec błędnie wystawionych recept.

– W przyszłym tygodniu projekt rozporządzenia trafi do konsultacji społecznych – zapewiedział Gazecie Prawnej Marek Twardowski, wiceminister zdrowia.

Obecnie, zgodnie z paragrafem 16 rozporządzenia ministra zdrowia z 17 maja 2007 r. w sprawie recept lekarskich (Dz.U. nr 97, poz. 646 z późn. zm.), jeżeli na recepcie lekarz nie wpisał danych niezbędnych do jej wystawienia lub zrobił to w sposób nieczytelny, aptekarz może je uzupełnić na podstawie dowodu osobistego pacjenta lub paszportu (w przypadku cudzoziemca).

Jeżeli na recepcie lekarz w ogóle nie wpisał numeru PESEL, aptekarz nie może go uzupełnić. Może on jedynie dokonać jego korekty, jeżeli został błędnie wpisany.

Najczęstsze błędy, jakie popełniają lekarze przy wypisywaniu recept, to brak pełnych danych pacjenta i niewyraźne pieczątki.

W przypadku błędów na recepcie, aptekarz może odmówić wydania leku pacjentowi. Dla chorego oznacza to ponowną wizytę u lekarza. Błędnie wystawiona recepta może dla aptekarza oznaczać brak zwrotu środków z NFZ.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.