Co powinien robić w aptece technik farmacji, żeby nie stracić pracy?

PRAWO

Autor: WSA.msx/rynekaptek.pl   03-10-2014, 09:24

Co powinien robić w aptece technik farmacji, żeby nie stracić pracy?

Właścicielka jednej z aptek utrzymywała, że celami, które m.in. powinien realizować technik farmacji w aptece, są: proponowanie klientom zakupu towarów z aktualnych promocji przykasowych oraz oferowanie kupującym kart programu opieki farmaceutycznej. W ocenie sądu, właścicielka apteki uważała niesłusznie.

Technik farmacji został zwolniony z pracy w aptece (zatrudnienie na czas nieokreślony), gdyż nie realizował poleceń służbowych, nie spełnił oczekiwań pracodawcy w zakresie świadczonej pracy oraz utracił jego zaufanie. Tak było napisane m.in. w wypowiedzeniu umowy o pracę. Gdy doszło do konkretów, okazało się, że zwolniony technik farmacji nie proponował klientom karty programu opieki farmaceutycznej i uzyskiwał najniższe wyniki ze wszystkich pracowników w raporcie efektywności sprzedaży przykasowej.

Zwolniony z pracy technik uważa, że pacjenci nie mogą być adresatami akcji marketingowej w żadnej formie (tego typu programy zostały zawieszone przez Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego do odwołania). Poza tym technik farmacji uważał, że nie mógł wykonywać wszelkich poleceń w zakresie sprzedaży przykasowej oraz wydawania różnego rodzaju kart, bowiem byłoby to sprzeczne z przepisami prawa oraz zasadami etycznymi wykonywania zawodu technika farmaceutycznego.

Sprawa zwolnienia trafiła do Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Śródmieścia we Wrocławiu IV Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, który uznał, że wypowiedzenie umowy o pracę odbyło się poza wiedzą kierownika apteki - bezpośredniego przełożonego. Nie występował on z wnioskiem o zwolnienie. Kierownik był zadowolony z pracy technika, zwłaszcza merytorycznej, a zakończenie stosunku pracy z powodem było dla niego zaskoczeniem.

W ocenie przełożonego, powód miał szeroką wiedzę farmaceutyczną, jego zachowanie wobec pacjentów było właściwe, a przy tym był osobą zdyscyplinowaną. Jedyne niedociągnięcia w pracy powoda, występowały w zakresie świadczonych przez niego usług marketingowych. Przełożony powoda nigdy jednak nie artykułował zastrzeżeń do pracy powoda. Współpracownicy również oceniali powoda jako dobrego pracownika, kompetentnego, bardzo dobrze obsługującego pacjentów.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH