Co z fakturami marketingowymi

PRAWO

Autor: Tomasz Dąbrowski/rynekaptek.pl   10-06-2011, 11:57

Co z fakturami marketingowymi

Faktury marketingowe pozostaną jako forma wspierania działalności placówek przez hurtowników czy producentów - uważają przedstawiciele branży.

Oguejiofo Obiudo, współwłaściciel kilku aptek zwraca uwagę, że faktur jakimi apteki dotychczas obciążały NFZ sprzedając według własnej kalkulacji leki refundowane, nie należy utożsamiać z fakturami marketingowymi: - Te ostatnie mogą być wystawiana np. za przeprowadzone szkolenia, wynajem powierzchni czy choćby rozłożenie ulotek.

- Faktury marketingowe nie znikną - ocenia również Szymon Bernat, ekspert w firmie doradczej KPMG.

Kiedy mowa o fakturach marketingowych w znaczeniu faktur dokumentujących rabaty, upusty czy pakiety, nowe regulacje refundacyjne wydają się skutecznie eliminować stosowanie takich rabatów, upustów w odniesieniu do leków refundowanych.

- W tym sensie należy się spodziewać, iż faktury dokumentujące rabaty/upusty dla apteki przestaną funkcjonować. Oznacza to eliminację sprzedaży leków „za złotówkę”, tj. sprzedaży leków refundowanych w aptece po cenie niższej niż cena urzędowa powiększona o urzędową marżę – uważa Bernat.

Jeśli natomiast pod tym pojęciem rozumiemy faktury dokumentujące świadczenia dokonywane przez apteki to trudno przypuszczać, że takie faktury znikną z rynku.

Różnorodność świadczeń, które rynek farmaceutyczny nabywa od aptek powoduje, iż nowe regulacje refundacyjne ograniczą pewne rodzaje świadczeń, ale nie wyeliminują ich wszystkich.

- Nowa organizacja rynku może wręcz wygenerować nowe potrzeby w tym zakresie. Stąd nie ma powodu, by takie faktury zniknęły z rynku – dodaje ekspert KPMG.
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.