Co z fakturami marketingowymi

PRAWO

Autor: Tomasz Dąbrowski/rynekaptek.pl   10-06-2011, 11:57

Co z fakturami marketingowymi

Faktury marketingowe pozostaną jako forma wspierania działalności placówek przez hurtowników czy producentów - uważają przedstawiciele branży.

Oguejiofo Obiudo, współwłaściciel kilku aptek zwraca uwagę, że faktur jakimi apteki dotychczas obciążały NFZ sprzedając według własnej kalkulacji leki refundowane, nie należy utożsamiać z fakturami marketingowymi: - Te ostatnie mogą być wystawiana np. za przeprowadzone szkolenia, wynajem powierzchni czy choćby rozłożenie ulotek.

- Faktury marketingowe nie znikną - ocenia również Szymon Bernat, ekspert w firmie doradczej KPMG.

Kiedy mowa o fakturach marketingowych w znaczeniu faktur dokumentujących rabaty, upusty czy pakiety, nowe regulacje refundacyjne wydają się skutecznie eliminować stosowanie takich rabatów, upustów w odniesieniu do leków refundowanych.

- W tym sensie należy się spodziewać, iż faktury dokumentujące rabaty/upusty dla apteki przestaną funkcjonować. Oznacza to eliminację sprzedaży leków „za złotówkę”, tj. sprzedaży leków refundowanych w aptece po cenie niższej niż cena urzędowa powiększona o urzędową marżę – uważa Bernat.

Jeśli natomiast pod tym pojęciem rozumiemy faktury dokumentujące świadczenia dokonywane przez apteki to trudno przypuszczać, że takie faktury znikną z rynku.

Różnorodność świadczeń, które rynek farmaceutyczny nabywa od aptek powoduje, iż nowe regulacje refundacyjne ograniczą pewne rodzaje świadczeń, ale nie wyeliminują ich wszystkich.

- Nowa organizacja rynku może wręcz wygenerować nowe potrzeby w tym zakresie. Stąd nie ma powodu, by takie faktury zniknęły z rynku – dodaje ekspert KPMG.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH