DOZ: zawieszamy programy pacjenckie w aptekach

PRAWO

Autor: LJX, PAP/rynekaptek.pl   26-03-2013, 18:13

DOZ: zawieszamy programy pacjenckie w aptekach

Do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia przez Naczelny Sąd Administracyjny, jakie działania aptek są uznawane za zakazane, spółka DOZ postanowiła zawiesić realizację swoich programów lojalnościowych w sieci aptek Dbam o Zdrowie.

Jak podali przedstawiciele spółki, programy pacjenckie realizowane w Aptekach Dbam o Zdrowie są uznawane przez urzędników za niedozwoloną reklamę aptek. W związku z serią decyzji administracyjnych, sieć aptek Dbam o Zdrowie zdecydowała o zawieszeniu swoich programów pacjenckich.

- Nie zgadzamy się z taką interpretacją prowadzonych przez nas programów i Prawa farmaceutycznego - mówiła Aleksandra Paczkowska, prezes zarządu DOZ S.A., podczas zorganizowanej konferencji prasowej (Warszawa, 26 marca br.).

Dodała: - Naszym zdaniem, programy te spełniały ważne cele społeczne, realizując założenia ustawy refundacyjnej, która zakłada obniżanie kosztów leczenia pacjenta. Niezrozumiałym dla nas jest, że programy wypełniające ducha ustawy i cieszące się tak dużą popularnością wśród pacjentów, są traktowane jako zakazana działalność i że jesteśmy za nie karani. Jednakże do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy przed Naczelnym Sądem Administracyjnym, postanawiamy je zawiesić.

Od 7 kwietnia 2013 roku DOZ S.A. zawiesza programy realizowane w Aptekach Dbam o Zdrowie: Program Opieki Farmaceutycznej (POF) oraz programy: Dla Mamy i Maleństwa, Dbam o Siebie i Dbam o Poziom Cukru.

Spółka zleciła badania firmie MillwardBrown, które zostały zaprezentowane na konferencji. Wynika z niej, że 86% ankietowanych chce otrzymywać więcej informacji na temat leczenia i możliwości zaoszczędzenia na zakupie leków, a 69% chce uczestniczyć w programach pacjenckich.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny w stanowisku przesłanym Polskiej Agencji Prasowej  wyjaśnił, że "z uwagi na brak ustawowej definicji reklamy apteki konieczne jest posiłkowanie się orzecznictwem sądowo-administracyjnym". GIF dodał, że według tego orzecznictwa "reklamą apteki może być każde działanie, skierowane do publicznej wiadomości, zmierzające do zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych w niej oferowanych".

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH