DOZ: zawieszamy programy pacjenckie w aptekach

PRAWO

Autor: LJX, PAP/rynekaptek.pl   26-03-2013, 18:13

DOZ: zawieszamy programy pacjenckie w aptekach

Do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia przez Naczelny Sąd Administracyjny, jakie działania aptek są uznawane za zakazane, spółka DOZ postanowiła zawiesić realizację swoich programów lojalnościowych w sieci aptek Dbam o Zdrowie.

Jak podali przedstawiciele spółki, programy pacjenckie realizowane w Aptekach Dbam o Zdrowie są uznawane przez urzędników za niedozwoloną reklamę aptek. W związku z serią decyzji administracyjnych, sieć aptek Dbam o Zdrowie zdecydowała o zawieszeniu swoich programów pacjenckich.

- Nie zgadzamy się z taką interpretacją prowadzonych przez nas programów i Prawa farmaceutycznego - mówiła Aleksandra Paczkowska, prezes zarządu DOZ S.A., podczas zorganizowanej konferencji prasowej (Warszawa, 26 marca br.).

Dodała: - Naszym zdaniem, programy te spełniały ważne cele społeczne, realizując założenia ustawy refundacyjnej, która zakłada obniżanie kosztów leczenia pacjenta. Niezrozumiałym dla nas jest, że programy wypełniające ducha ustawy i cieszące się tak dużą popularnością wśród pacjentów, są traktowane jako zakazana działalność i że jesteśmy za nie karani. Jednakże do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy przed Naczelnym Sądem Administracyjnym, postanawiamy je zawiesić.

Od 7 kwietnia 2013 roku DOZ S.A. zawiesza programy realizowane w Aptekach Dbam o Zdrowie: Program Opieki Farmaceutycznej (POF) oraz programy: Dla Mamy i Maleństwa, Dbam o Siebie i Dbam o Poziom Cukru.

Spółka zleciła badania firmie MillwardBrown, które zostały zaprezentowane na konferencji. Wynika z niej, że 86% ankietowanych chce otrzymywać więcej informacji na temat leczenia i możliwości zaoszczędzenia na zakupie leków, a 69% chce uczestniczyć w programach pacjenckich.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny w stanowisku przesłanym Polskiej Agencji Prasowej  wyjaśnił, że "z uwagi na brak ustawowej definicji reklamy apteki konieczne jest posiłkowanie się orzecznictwem sądowo-administracyjnym". GIF dodał, że według tego orzecznictwa "reklamą apteki może być każde działanie, skierowane do publicznej wiadomości, zmierzające do zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych w niej oferowanych".
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.