E-apteki muszą udostępnić platformę ODR

PRAWO

Autor: eapteki.info/ rynekaptek.pl   24-02-2016, 10:10

E-apteki muszą udostępnić platformę ODR Nowy obowiązek dla aptek internetowych

15 lutego ruszyła ODR – unijna platforma internetowa umożliwiająca rozwiązywanie sporów konsumenckich drogą elektroniczną. Zgodnie z unijnym rozporządzeniem (524/2013) sklepy internetowe (w tym także e-apteki) od 9 stycznia 2016 roku mają obowiązek informowania swoich klientów o możliwości skorzystania z platformy ODR.

Platforma ODR to nowa inicjatywa Komisji Europejskiej, która ma ułatwić rozstrzyganie sporów konsumenckich przy transakcjach zawieranych przez Internet na terenie całej Unii Europejskiej - przypomina portal eapteki.info.

W praktyce, aby skorzystać z tej drogi rozstrzygania sporów, należy wypełnić formularz na stronie platformy (formularze mają być dostępne we wszystkich urzędowych językach UE). Platforma w pełnej wersji ruszyła 15 lutego br.

Rozporządzenie wskazuje, że informacja o ODR powinna być łatwo dostępna na stronie internetowej e-sklepu, nie precyzuje jednak, gdzie dokładnie powinna się znaleźć. Dotychczasowa praktyka pokazuje, że nowy obowiązek informacyjny można wypełnić na dwa sposoby.

Pierwszy to zamieszczenie odpowiednich zapisów i linku do platformy w regulaminie e-apteki (w sytuacji, gdy jest on zamieszczony na stronie e-sklepu, a nie w pdf do pobrania), drugi to stworzenie nowej zakładki lub podstrony apteki internetowej ze wskazanymi informacjami o ODR.

Inną opcją jest umieszczenie jej w zakładce (lub podstronie) podającej informacje o sposobach reklamacji lub możliwości odstąpienia od umowy.


Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.