Farmaceutka w reklamie: sprawę zbada rzecznik odpowiedzialności zawodowej

PRAWO

Autor: Onet.pl/rynekaptek.pl   12-10-2015, 10:17

Farmaceutka w reklamie: sprawę zbada rzecznik odpowiedzialności zawodowej Kontrowersyjną reklamą zajmie się rzecznik odpowiedzialności zawodowej. Fot. prscr

W sierpniu 2015 r. firma Aflofarm rozpoczęła nową kampanię reklamową suplementu diety w radiu i telewizji. Zamiast aktorki, postanowiono zatrudnić do niej prawdziwą farmaceutkę. Jej udział w reklamie budzi kontrowersje.

Lucyna Drabik w spocie mówi o doświadczeniu wyniesionym z pracy we własnej aptece, co może stanowić reklamę jej działalności i tym samym być niezgodnym z obowiązującym prawem farmaceutycznym. O sprawie pisaliśmy już kilka tygodni temu.

– Należy rozważyć, czy farmaceuta nie narusza KEA, wskazującego, że każde zachowanie aptekarza podważające zaufanie do zawodu jest naruszeniem godności tego zawodu. Takim naruszeniem jest w szczególności zachowanie wykraczające poza dobro nadrzędne, jakim jest dobro pacjenta – tłumaczy w rozmowie z Onet Biznes Eugeniusz Jarosik z NIA.

Dolnośląska Izba Aptekarska skierowała sprawę udziału farmaceutki w reklamie suplementu diety do Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej DIA we Wrocławiu.

Kodeks Etyki Aptekarza RP mówi, że „aptekarz nie reklamuje siebie oraz swoich zasług. Nie uczestniczy w reklamie usług farmaceutycznych, jak i ich promocji niezgodnej z prawem lub dobrymi obyczajami”.

Przeciwnego zdania jest firma reklamująca produkt.

Łukasz Pawlikowski z Aflofarmu tłumaczy, że KEA nie należy do źródeł powszechnie obowiązującego prawa.

– Ponadto wskazujemy, że przedmiotem reklamy, w której wzięła udział mgr farmacji był suplement diety, a nie osoba farmaceuty.

To nie pierwsza kontrowersyjna reklama tej firmy i tego samego produktu.

– Przedsiębiorca zachwalał swoje suplementy, informując, że osoba, która je rekomenduje, posiada tytuł naukowy profesora i równocześnie jest ekspertem ds. kondycji serca czy dietetykiem. W rzeczywistości osoby te nie posiadały naukowych tytułów, a były aktorami – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a za wprowadzenie w błąd nałożył na firmę karę w wysokości ponad 80 tys. zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.