Gazetka z danymi to też reklama

PRAWO

Autor: Rzeczpospolita/ rynekaptek.pl   16-05-2016, 09:23

Gazetka z danymi to też reklama

Gazetka z danymi adresowymi i godzinami otwarcia aptek, która zawiera informacje o tańszych lekach, suplementach czy innych produktach, to także zakazana reklama skojarzeniowa.

W drugiej połowie 2014 r. do wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego dotarły informacje o kolportowaniu na terenie województwa gazetki reklamowej w nakładzie 600 tys. egzemplarzy. Zamieszczono w niej artykuły, zdjęcia produktów leczniczych, suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych oraz ich sugerowaną cenę dla pacjenta, porównanie cen trzech produktów leczniczych oraz ich zamienników z podaną ceną 1 grosz. Zamieszczono także dane adresowe i godziny otwarcia dziesięciu aptek, w tym spółki.

W tej sytuacji inspekcja poinformowała właściciela aptek o wszczęciu postępowania w sprawie prowadzenia niedozwolonej reklamy. Nałożyła na sieć aptek karę w wysokości 4 tys. zł.

W odpowiedzi firma wniosła o umorzenie postępowania. Jednak WSA stwierdził, że podawanie w gazecie adresów aptek z ich godzinami otwarcia łącznie z niższymi cenami produktów leczniczych miało postać tzw. reklamy skojarzeniowej. Nie chodziło bowiem o reklamę samych leków, lecz o reklamę działalności aptek, w których produkty lecznicze były tańsze. Generalny zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych obejmuje także formę reklamy skojarzeniowej.

Więcej: rp.pl

 

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH