GIF: reklama leków "Rp" niezgodna z prawem

PRAWO

Autor: GIF/rynekaptek.pl   09-01-2017, 11:58

GIF: reklama leków "Rp" niezgodna z prawem Jak wskazuje GIF, reklama leków "Rp" za pośrednictwem Internetu narusza prawo farmaceutyczne

GIF podjął decyzję o wstrzymaniu reklam dla Dicortineffu i Biodacyny, podmiot odpowiedzialny: Polpharma Biuro Handlowe Sp. z o.o. Zdaniem Inspektoratu, spółka naruszyła przepis, który zabrania kierowania do publicznej wiadomości reklamy leku wydawanego wyłącznie na podstawie recepty.

Decyzją wydaną 3 stycznia 2017 roku Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazał spółce Pholpharma Biuro Handlowe Sp. z o.o. natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia reklamy produktów Dicortineff i Biodacyna ophthalmicum 0,3 % w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami reklamy wizualnej wymienionych leków, rozpowszechnianej za pośrednictwem serwisu internetowego www.polpharma.tv.

GIF pismem z 8 września 2016 r. wszczął postępowanie administracyjne w związku z podejrzeniem, że prowadzona przez spółkę Polpharma Biuro Handlowe Sp. z o.o. za pośrednictwem serwisu internetowego www.polpharma.tv, reklama ww. produktów leczniczych może naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy leków.

Leki Dicortineff i Biodacyna ophthalmicum 0,3 % posiadają kategorię dostępności „Rp”, czyli wydawane są wyłącznie na podstawie recepty.

Jak wskazuje GIF, zabronione jest kierowanie reklamy tych produktów do publicznej wiadomości.
Reklama powinna być przedstawiana w taki sposób, aby nie docierała do osób, dla których nie jest przeznaczona.

GIF stwierdza, że serwis internetowy dotyczący produktów leczniczych wydawanych wyłącznie na podstawie recepty musi posiadać system weryfikujący posiadanie przez potencjalnego użytkownika uprawnień do wystawiania recept.

W przedmiotowym serwisie system weryfikacji wymienionych uprawnień polega na ułożeniu przez użytkownika ww. serwisu oświadczenia, sprowadzającego się do kliknięcia przyciski „Tak, jestem lekarzem/farmaceutą” i nie posiada żadnego innego systemu potwierdzającego wiarygodność tego oświadczenia.

W związku w powyższym, zachodziło podejrzenie, że reklama ww. leków nie spełnia wymogów Ministra Zdrowia z 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych.

Pełnomocnik strony w piśmie wyjaśniającym, tłumaczył, że serwis www.polpharma.tv jest serwisem edukacyjnym, w którym umieszczane są filmy z wykładami specjalistów medycyny oraz prawa, które stanowią „bazę edukacyjną dla osób związanych z branżą medyczną”.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH