GIF: reklama Niquitin niezgodna z ustawą PF

PRAWO

Autor: GIF/rynekaptek.pl   19-11-2010, 12:29

Główny Inspektor Farmaceutyczny uznał, że reklama produktu leczniczego NiQuitin wprowadza odbiorców w błąd.

Dlatego GIF nakazuje spółce GSK natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego NiQuitin, kierownej do publicznej wiadomości, zawierającej m.in. sformułowanie „Pastylki do ssania NiQuitin pomogą Ci błyskawicznie pokonać chęć sięgnięcia po papierosa” oraz „Maxi skuteczność 3 razy szybciej”.

Zdaniem GIF, z brzmienia Charakterystyki Produktu Leczniczego wynika, że całkowite rozpuszczenie pastylki Niquitin następuje przeważnie po 20-30 minutach, a w treści przedmiotowej reklamy nie wskazano podstaw do twietrzdzenia „Maxi skuteczność 3 razy szybciej”.

Wynika z tego, że reklama wprowadza w błąd w zakresie czasu, w jakim wystąpi efekt działania produktu leczniczego.

Więcej: www.gif.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH