GIF: te reklamy wprowadzają pacjentów w błąd

PRAWO

Autor: GIF/ rynekaptek.pl   27-01-2016, 12:22

GIF: te reklamy wprowadzają pacjentów w błąd Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje wycofanie reklam wprowadzających pacjentów w błąd

GIF nakazuje firmie USP Zdrowie zaprzestania emisji reklamy leków Gripex Max i Gripex HotActive Forte. Poszło o sformułowanie: "... wybieramy tak samo. Maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach".

Zdaniem GIF, producent wprowadza pacjentów w błąd, sugerując, że oba produkty różnią się jedynie postacią farmaceutyczną. Tymczasem jak wynika z ChPL, produkty te są zróżnicowane także pod względem składu, co z kolei warunkuje zróżnicowanie co do wskazań do stosowania.

Gripex HotActive Forte jako wskazanie do stosowania ma "krótkotrwałe łagodzenie objawów przeziębienia", zaś Gripex Max - "krótkotrwałe leczenie nasilonych objawów, w tym suchy kaszel".

Ponadto przekaz reklamowy może sugerować, że oba produkty nie mają wpływu na zdolność prowadzenia pojazdów i obsługi maszyn. Tymczasem w ulotce Gripex HotActive Forte znalazł się zapis, że "lek może zmniejszać zdolność koncentracji i upośledzać czas reakcji. Dlatego w czasie stosowania leku należy zachować ostrożność w trakcie prowadzenia samochodu".

Zaś w ulotce Gripex Max jest informacja, że "przyjmując lek należy zachować ostrożność w trakcie prowadzenia pojazdów mechanicznych".

Całość uzasadnienia GIF znajduje się tutaj: https://www.gif.gov.pl/

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH