GIF: zapadło 50 wyroków w sprawach o naruszanie zakazu reklamy aptek

PRAWO

Autor: NIA/rynekaptek.pl   11-07-2013, 09:38

GIF: zapadło 50 wyroków w sprawach o naruszanie zakazu reklamy aptek

Przedstawiciele samorządu aptekarskiego spotkali się z Głównym Inspektorem Farmaceutycznym, Zofią Ulz i wojewódzkimi inspektorami farmaceutycznymi. Spotkanie dotyczyło głównie problemu braku przestrzegania przepisów dotyczących zakazu reklamy aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności.

Jak podkreśla prezes NRA, Grzegorz Kucharewicz, do Naczelnej Izby Aptekarskiej i okręgowych izb aptekarskich nadal napływają sygnały o działaniach naruszających przepisy dotyczące zakazu reklamy aptek. - Samorząd aptekarski zdecydowanie sprzeciwia się wszelkim akcjom promocyjno-reklamowym (programom lojalnościowym), wykorzystującym ideę opieki farmaceutycznej do działań sprzecznych z obowiązującym prawem - podkreśla szef aptekarzy.

Prezes NRA przypomniał, że przepisy jednoznacznie zabraniają reklamy aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności, wskazując jednocześnie, że nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy tych placówek ochrony zdrowia publicznego. Przepis ten jest jasny i nie wymaga zmian ani szczególnie skomplikowanych interpretacji.

Główny Inspektor Farmaceutyczny Zofia Ulz podkreśliła, że w sądach zapadło już około 50 wyroków w sprawach dotyczących naruszenia przepisów zakazujących reklamy aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. We wszystkich postępowaniach sądy podzieliły stanowisko Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej.

- Istotne są orzeczenia, z których wynika, że karę pieniężną można nałożyć także wówczas, gdy jeszcze przed wydaniem decyzji przez wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego przedsiębiorca zaprzestał prowadzenia reklamy apteki - stwierdza minister Zofia Ulz.

Przypomniała, że w komunikacie GIF z 8 kwietnia 2013 r. wyjaśniono, czym jest opieka farmaceutyczna: cechą opieki farmaceutycznej jest współpraca pomiędzy farmaceutą, pacjentem i lekarzem w celu zapewnienia odpowiedniej farmakoterapii i powinna być świadczona przez każdego farmaceutę.

- Tymczasem oferowane programy lojalnościowe, które zostały zakwestionowane przez wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych, sprowadzały się do naliczania kolejnych punktów za dokonane zakupy i możliwości ich wymiany na nagrody, co trudno uznać za opiekę farmaceutyczną, o której mowa w ustawie o izbach aptekarskich - dodaje Inspektor.

Podczas spotkania ustalono, że Główny Inspektor Farmaceutyczny i prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej wystosują wspólny komunikat skierowany do aptekarzy.

Więcej: http://nia.org.pl/
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH