Instytucja zawieszenia - jaka będzie praktyka WIF?

PRAWO

Autor: Gazeta Prawna/ rynekaptek.pl   19-06-2017, 12:10

Instytucja zawieszenia - jaka będzie praktyka WIF? Niektórzy przedsiębiorcy jednak - składając wniosek o wydanie zezwolenia - nie mają nawet jeszcze lokalu, a jedynie podpisaną umowę z galerią handlową o uruchomieniu w tym miejscu apteki

Przedsiębiorcy, którzy złożą wniosek o zezwolenie na prowadzenie apteki przed wejściem w życie ustawy "apteka dla aptekarza", mogą otworzyć ją na starych zasadach. Czy wykorzystując przepisy o zawieszeniu postępowania, mają nawet 3 lata na takie działania?

W ostatnich tygodniach przedsiębiorcy składali wnioski o zezwolenie na prowadzenie apteki, byle zdążyć przed 25 czerwcem br. Tego dnia w życie wejdą nowe przepisy ustawy Prawo farmaceutyczne, które ograniczają możliwości otwierania nowych aptek.

Ustawa zawiera bowiem przepis, zgodnie z którym wnioski złożone przed tym terminem, mogą być rozpatrywane na starych zasadach.

Radca prawny z kancelarii Dentons, Wojciech Kozłowski ocenia w Gazecie Prawnej, że datą wszczęcia postępowania inicjowanego wnioskiem strony jest dzień doręczenia organowi administracji publicznej (w przypadku wniosków składanych na piśmie) lub dzień wprowadzenia żądania do systemu teleinformatycznego organu administracji publicznej (w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną.

Niektórzy przedsiębiorcy jednak - składając wniosek o wydanie zezwolenia - nie mają nawet jeszcze lokalu, a jedynie podpisaną umowę z galerią handlową o uruchomieniu w tym miejscu apteki. Zatem od momentu złożenia wniosku do faktycznego otwarcia placówki może minąć długi czas.

W tej sytuacji formą zabezpieczenia, że aptekę można będzie uruchomić na starych zasadach, jest instytucja zawieszenia. Przedsiębiorca występujący z wnioskiem o wydanie zezwolenia na prowadzenie apteki występuje jednocześnie do WIF o zawieszenie postępowania. Wtedy ma 3 lata na otwarcie placówki.

Problem polega jednak na tym, że zanim przedsiębiorca uzyska pozwolenie na prowadzenie apteki, zasadniczo zobowiązany jest wykazać, że posiada tytuł prawny do lokalu spełniającego prawnie uregulowane wymagania techniczne. W związku z brakiem realnego vacatio legis apteki dla aptekarza, kwestie formalne nabierają kluczowego znaczenia.

Jak w tej sytuacji będą postępować WIF? Więcej w Gazecie Prawnej nr 23, 16-18 czerwca 2017.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.