Irena Rej: nie każda informacja jest reklamą

PRAWO

Autor: Irena Rej/ rynekaptek.pl   13-05-2015, 13:05

Irena Rej: nie każda informacja jest reklamą Irena Rej o zakazie reklamy aptek i opiece farmceutycznej

Apteka poza tym, że jest placówką ochrony zdrowia, jest też miejscem zakupu różnych rzeczy-leków, kosmetyków, suplementów żywności i każdy klient apteki ma prawo do informacji o produktach, które tam powinny być, a niestety najczęściej ich nie ma - zauważa Irena Rej, prezes Izby Gospodarczej Farmacja Polska.

- Stąd konieczność informacji, co apteka posiada i nie jest to żadna reklama, dopóki nie ma tam użytych przymiotników opisujących specjalne jej cechy „najtańszy”, „ najlepszy”, „jedyny” - ocenia prezes Rej, odnosząc się do opinii Piotra Sędłaka wyrażonej w tekście "Zakaz reklamy aptek nie wpływa na organizację opieki farmaceutycznej".

Prezes Izby nie zgadza się także w innych obszarach. - Programy lojalnościowe mają na celu zachęcenie klienta do stałego odwiedzania tej apteki w momencie, kiedy ma taką potrzebę. Stały kontakt z klientem pozwala bowiem na poznanie jego potrzeb, a tym samym służenie opieką farmaceutyczną, którą można prawidłowo wykonywać jak pozna się problemy i potrzeby pacjenta - dodaje szefowa IG Farmacja Polska.

Zdaniem prezes Rej, stosowanie upustów na produkty, które nie podlegają takiemu ograniczeniu, są powszechnie stosowanym działaniem w wolnorynkowej gospodarce.

- Pomoc dla pacjenta poprzez wskazywanie mu leków refundowanych o niższej cenie jest ustawowo nakazana, a umożliwienie mu tańszego leku OTC ma być zakazana – gdzie tu dobro pacjenta? Co złego widzi autor w zarabianiu pieniędzy poprzez uczciwe doradzanie mające na celu bardziej kompleksowe leczenie np. zaproponowanie dodatkowo do leku na kaszel maści rozgrzewającej? - zapytuje.

- Uczciwym aptekarzem to nie jest ten, kto nie uczestniczy w programach lojalnościowych tylko ten, kto działa na rzecz pomocy pacjentom. Każda reklama zawiera zawsze jakąś informację, ale nie każda informacja jest reklamą. To jest prosty sylogizm, albowiem wiadomo czemu służy jedno i drugie - ocenia Irena Rej.

Przypomina, że opieka farmaceutyczna jest u nas w powijakach i tym powinno się zająć środowisko aptekarskie, a nie pozornym zwalczaniem konkurencji, bo zdrowa konkurencja jest potrzebna w każdej dziedzinie, w usługach także: - Pisząc na tematy społeczne trzeba pamiętać o ludziach, którzy korzystają z apteki, a nie tylko tych, którzy mają apteki. Choć o ich problemach też trzeba pisać, bo jest ich wiele, jednak mało kto się publicznie tym zajmuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.