Irena Rej: nie każda informacja jest reklamą

PRAWO

Autor: Irena Rej/ rynekaptek.pl   13-05-2015, 13:05

Irena Rej: nie każda informacja jest reklamą Irena Rej o zakazie reklamy aptek i opiece farmceutycznej

Apteka poza tym, że jest placówką ochrony zdrowia, jest też miejscem zakupu różnych rzeczy-leków, kosmetyków, suplementów żywności i każdy klient apteki ma prawo do informacji o produktach, które tam powinny być, a niestety najczęściej ich nie ma - zauważa Irena Rej, prezes Izby Gospodarczej Farmacja Polska.

- Stąd konieczność informacji, co apteka posiada i nie jest to żadna reklama, dopóki nie ma tam użytych przymiotników opisujących specjalne jej cechy „najtańszy”, „ najlepszy”, „jedyny” - ocenia prezes Rej, odnosząc się do opinii Piotra Sędłaka wyrażonej w tekście "Zakaz reklamy aptek nie wpływa na organizację opieki farmaceutycznej".

Prezes Izby nie zgadza się także w innych obszarach. - Programy lojalnościowe mają na celu zachęcenie klienta do stałego odwiedzania tej apteki w momencie, kiedy ma taką potrzebę. Stały kontakt z klientem pozwala bowiem na poznanie jego potrzeb, a tym samym służenie opieką farmaceutyczną, którą można prawidłowo wykonywać jak pozna się problemy i potrzeby pacjenta - dodaje szefowa IG Farmacja Polska.

Zdaniem prezes Rej, stosowanie upustów na produkty, które nie podlegają takiemu ograniczeniu, są powszechnie stosowanym działaniem w wolnorynkowej gospodarce.

- Pomoc dla pacjenta poprzez wskazywanie mu leków refundowanych o niższej cenie jest ustawowo nakazana, a umożliwienie mu tańszego leku OTC ma być zakazana – gdzie tu dobro pacjenta? Co złego widzi autor w zarabianiu pieniędzy poprzez uczciwe doradzanie mające na celu bardziej kompleksowe leczenie np. zaproponowanie dodatkowo do leku na kaszel maści rozgrzewającej? - zapytuje.

- Uczciwym aptekarzem to nie jest ten, kto nie uczestniczy w programach lojalnościowych tylko ten, kto działa na rzecz pomocy pacjentom. Każda reklama zawiera zawsze jakąś informację, ale nie każda informacja jest reklamą. To jest prosty sylogizm, albowiem wiadomo czemu służy jedno i drugie - ocenia Irena Rej.

Przypomina, że opieka farmaceutyczna jest u nas w powijakach i tym powinno się zająć środowisko aptekarskie, a nie pozornym zwalczaniem konkurencji, bo zdrowa konkurencja jest potrzebna w każdej dziedzinie, w usługach także: - Pisząc na tematy społeczne trzeba pamiętać o ludziach, którzy korzystają z apteki, a nie tylko tych, którzy mają apteki. Choć o ich problemach też trzeba pisać, bo jest ich wiele, jednak mało kto się publicznie tym zajmuje.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH