Izba przypomina, co jest reklamą apteki, a co nie

PRAWO

Autor: OIA w Warszawie/rynekaptek.pl   24-04-2017, 11:25

Izba przypomina, co jest reklamą apteki, a co nie „Aptekarz unika działalności przyczyniającej się do zwiększania konsumpcji produktów leczniczych”

Z uwagi na wpływające zawiadomienia do Komisji Etyki i Deontologii Zawodowej o łamaniu art. 94a ustawy Prawo Farmaceutyczne, warszawska OIA przypomina, kiedy jest mowa o reklamie apteki w oparciu o orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego.

„Przy rozróżnieniu informacji od reklamy trzeba mieć na względzie, że podstawowym wyznacznikiem przekazu reklamowego jest nie tylko mniej lub bardziej wyraźna zachęta do kupna towaru, ale i faktyczne intencje podmiotu dokonującego przekazu oraz odbiór przekazu przez podmioty, do których jest kierowany. Wypowiedź jest reklamą, gdy nad warstwą informacyjną przeważa zachęta do nabycia towaru - taki cel przyświeca nadawcy wypowiedzi i tak odbiera ją przeciętny odbiorca, do którego została skierowana” – czytamy.

NSA wskazuje więc, że wszelkie promocje, w tym cenowe, są reklamą towaru i firmy, która ich dokonuje:

- Stanowi reklamę zarówno leków, jak i sprzedającej je apteki, przedstawienie listy leków o obniżonej, promocyjnej cenie, wykazanej przez porównawcze zestawienie ceny niższej, stosowanej przez aptekę, obok ceny wyższej, określonej jako "cena typowa", "cena stara" lub w inny sposób sugerujący, iż apteka okresowo sprzedaje lek po obniżonej, promocyjnej cenie.

Orzecznictwo wskazuje, że reklamą działalności apteki może być każde działanie zmierzające do zwiększenia sprzedaży.

Więcej: http://www.warszawa.oia.org.pl/

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH