Kara 31,5 tys. zł za udział aptek w programie lojalnościowym

PRAWO

Autor: LJ/ rynekaptek.pl   12-10-2015, 08:02

Kara 31,5 tys. zł za udział aptek w programie lojalnościowym Kara finansowa za udział w programie lojalnościowym

We wrześniu br. Łódzki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nakazał właścicielowi dwóch aptek zaprzestanie prowadzenia reklamy aptek i nałożył łączna karę 31,5 tys. zł.

Złamanie zakazu reklamy polegało na udziale aptek w programie realizowanym za pośrednictwem "Karty Opieki Farmaceutycznej". Na podstawie tej karty apteki "udzielały 3% rabatu zamienianego na punkty, które zostają wykorzystane przy następnych zakupach w celu obniżenia kwoty rachunku".

Jak wyjaśnia przedsiębiorca, "karty były wydawane przez pracowników aptek na wniosek zainteresowanego pacjenta. Karta nie uprawnia do uzyskania rabatu na produkty zakupione w aptece. Rabaty są udzielane niezależnie od posiadania karty, na zasadach indywidualnych, zależnych od danej sytuacji, zatowarowania, aktualnej kondycji finansowej apteki oraz innych okoliczności. Karty są wydawane zainteresowanym pacjentom, w celu ułatwienia im dostępu do informacji o historii farmakoterapii w dowolnej aptece realizującej program opieki farmaceutycznej".

Według dalszych wyjaśnień, pacjent nie wypełnia formularza zgłoszeniowego lub innego dokumentu zawierającego jego dane osobowe oraz teleadresowe. Dane osobowe pacjentów otrzymujących kartę nie są wprowadzane do systemów komputerowych apteki, karta jest stosowana anonimowo i identyfikowana przez indywidualizowany numer. Nie ma odrębnego organizatora programu. Apteki nie posiadają regulaminu określającego korzyści wynikające z posiadania przez pacjenta karty oraz zasady jej wydawania i funkcjonowania.

Przedsiębiorca podkreślał, że karty nie są rozpowszechniane publicznie, są jedynie dostępne na wyraźne życzenie pacjenta, który dokonał już zakupów w aptece. - Umieszczone na karcie dane mają charakter wyłącznie informacyjny i nie noszą cech zachęty do korzystania z apteki. Stosowanie przez aptekę kart nie stanowi reklamy - utrzymywał przedsiębiorca.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.