Kara 31,5 tys. zł za udział aptek w programie lojalnościowym

PRAWO

Autor: LJ/ rynekaptek.pl   12-10-2015, 08:02

Kara 31,5 tys. zł za udział aptek w programie lojalnościowym Kara finansowa za udział w programie lojalnościowym

We wrześniu br. Łódzki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nakazał właścicielowi dwóch aptek zaprzestanie prowadzenia reklamy aptek i nałożył łączna karę 31,5 tys. zł.

Złamanie zakazu reklamy polegało na udziale aptek w programie realizowanym za pośrednictwem "Karty Opieki Farmaceutycznej". Na podstawie tej karty apteki "udzielały 3% rabatu zamienianego na punkty, które zostają wykorzystane przy następnych zakupach w celu obniżenia kwoty rachunku".

Jak wyjaśnia przedsiębiorca, "karty były wydawane przez pracowników aptek na wniosek zainteresowanego pacjenta. Karta nie uprawnia do uzyskania rabatu na produkty zakupione w aptece. Rabaty są udzielane niezależnie od posiadania karty, na zasadach indywidualnych, zależnych od danej sytuacji, zatowarowania, aktualnej kondycji finansowej apteki oraz innych okoliczności. Karty są wydawane zainteresowanym pacjentom, w celu ułatwienia im dostępu do informacji o historii farmakoterapii w dowolnej aptece realizującej program opieki farmaceutycznej".

Według dalszych wyjaśnień, pacjent nie wypełnia formularza zgłoszeniowego lub innego dokumentu zawierającego jego dane osobowe oraz teleadresowe. Dane osobowe pacjentów otrzymujących kartę nie są wprowadzane do systemów komputerowych apteki, karta jest stosowana anonimowo i identyfikowana przez indywidualizowany numer. Nie ma odrębnego organizatora programu. Apteki nie posiadają regulaminu określającego korzyści wynikające z posiadania przez pacjenta karty oraz zasady jej wydawania i funkcjonowania.

Przedsiębiorca podkreślał, że karty nie są rozpowszechniane publicznie, są jedynie dostępne na wyraźne życzenie pacjenta, który dokonał już zakupów w aptece. - Umieszczone na karcie dane mają charakter wyłącznie informacyjny i nie noszą cech zachęty do korzystania z apteki. Stosowanie przez aptekę kart nie stanowi reklamy - utrzymywał przedsiębiorca.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH