Katowice: kary dla aptek za "hity cenowe miesiąca" i promocje

PRAWO

Autor: WIF Katowice/ rynekaptek.pl   07-03-2018, 09:10

Katowice: kary dla aptek za "hity cenowe miesiąca" i promocje Kary finansowe dla właścicieli aptek za reklamę podmiotów (fot. archiwum)

Śląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nałożył kary na przedsiębiorców za niedozwoloną reklamę aptek. Zastosowali wywieszki, zawierające cenę towaru oraz napis „Promocja, - 20%” przy niektórych produktach leczniczych, suplementach i kosmetykach, umieszczone w izbie ekspedycyjnej apteki.

Jak tłumaczył właściciel apteki, stwierdzone w czasie kontroli nieprawidłowości "nie miały na celu reklamy działalności apteki, a promocje na kosmetyki jednej z marek zostały ustalone z przedstawicielami tych firm.

W ocenie przedsiębiorcy wywieszki zawierające cenę towaru i napis promocja stanowiły informację o cenie towaru.

Jednak WIF w Katowicach uznał, że strona poprzez wywieszki, zawierające cenę towaru oraz napis „Promocja, - 20%” przy niektórych produktach leczniczych, suplementach i kosmetykach, umieszczone w izbie ekspedycyjnej apteki, bezspornie naruszyła art. 94a ust. 1 ustawy-Prawo farmaceutyczne, zakazujący prowadzenia reklamy apteki i jej działalności.

Śląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny stoi na stanowisku, iż umieszczone w lokalu apteki w bezpośredniej bliskości sprzedawanych artykułów, a także obok ich cen sprzedaży, napisy o treści „Promocja” miały na celu zwrócenie uwagi pacjenta w szczególności na tak oznakowane towary. 

W drugiej sytuacji, właściciel apteki umieścił w izbie ekspedycyjnej plakat oraz potykacz zatytułowane: „Tanie Leki Hit Cenowy Miesiąca”, na których zamieszczono zdjęcia różnych artykułów oraz ich ceny – jedną – wyższą, przekreśloną i umieszczoną obok drugą ceną.

Jak podkreślał WIF w obu przypadkach, reklamą działalności apteki jest zamiar przyciągnięcia potencjalnych klientów do apteki w celu dokonania w niej zakupów – niezależnie od form i metod prowadzenia reklamy oraz użytych do jej realizacji środków – jeżeli jej celem jest zwiększenie sprzedaży produktów leczniczych lub wyrobów medycznych (vide wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 października 2008r., sygn. akt VII SA/WA 69/08).



Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.