KDR: zmiana w przepisach nastąpi w trakcie kolejnej nowelizacji ustawy?

PRAWO

Autor: MM/rynekaptek.pl   27-02-2018, 08:02

KDR: zmiana w przepisach nastąpi w trakcie kolejnej nowelizacji ustawy? NIA przypomina, że przy konstrukcji jakichkolwiek programów dla aptek należy mieć na uwadze obowiązujące przepisy (Fot. Archiwum)

Ministerstwo Zdrowia rozważa wprowadzenie zmian w prawie farmaceutycznym w celu umożliwienia aptekom uczestnictwa w programach prospołecznych takich jak Karta Dużej Rodziny czy Karta Seniora. Co na to Naczelna Izba Aptekarska?

23 stycznia br. Ministerstwo Zdrowia poinformowało nas, że zgodnie z ostatnimi ustaleniami pomiędzy Ministerstwem Zdrowia a Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, dotyczącymi uczestnictwa aptek w programach prospołecznych, takich jak Karta Dużej Rodziny czy Karta Seniora, rozważa się możliwość zmiany art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne.

W styczniu wiceminister zdrowia Marcin Czech poinformował, że zmiana prawa w tym zakresie może zostać podjęta w trakcie kolejnej nowelizacji ustawy Pf.

- Zmiana prawdopodobnie będzie polegała na zasadzie negatywnego wyłączenia tych programów z definicji reklamy apteki. Ostateczne brzmienie przepisu zostanie opracowane w trakcie prac legislacyjnych – podał Marcin Czech.

Przypomniał też, że zakaz reklamy działalności aptek jest jednolity i nie ma dyskryminującego charakteru. Obowiązujące brzmienie przepisu 94a ust 1 Prawa farmaceutycznego nie wywołuje skutków w zakresie uprzywilejowania jakichkolwiek podmiotów.

- Prawo dotyczy wszystkich przedsiębiorców w tym samym stopniu. Zaznaczyć należy, że zapis przywoływanego wyżej artykułu był inicjatywą środowiska aptekarskiego. Samorząd aptekarski zaproponował dokładnie takie zmiany w zakresie reklamy aptek, które znalazły swoje odzwierciedlenie w ostatecznym brzmieniu przepisu nadanym przez art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Akceptacja nastąpiła na etapie prac parlamentarnych nad projektem ww. ustawy – wskazał.

Programy lojalnościowe łamią przepisy
Izby Aptekarskie od początku pojawienia się idei wprowadzenia KDR do aptek były przeciwne udziałom placówek w tego typu programach.

Naczelna Izba Aptekarska ponownie przypomina, że przy konstrukcji jakichkolwiek programów dla aptek należy mieć na uwadze obowiązujące przepisy.

- Organizowanie i prowadzenie przez apteki ogólnodostępne programów lojalnościowych stanowi naruszenie zakazu reklamy aptek zawartego w art. 94a ust. 1 ustawy – Prawo farmaceutyczne – wskazuje Tomasz Leleno, rzecznik NIA.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.