KER: produkt pomaga jedynie zweryfikować dokładne umycie zębów

PRAWO

Autor: KER/ rynekaptek.pl   10-01-2019, 12:29

KER: produkt pomaga jedynie zweryfikować dokładne umycie zębów Zespół zwrócił uwagę, iż zgodnie z przeznaczeniem produkt jest polecany dla dzieci w celu wskazania niedoczyszczonych miejsc i motywacji do starannej higieny jamy ustnej (fot. archiwum)

Reklama informując, że po użyciu płynu barwiącego osad nazębny Dropingo można mieć „pewność, że zęby dziecka są czyste i zdrowe" może nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy - uznała Komisja Etyki Reklamy.

Do Komisji trafiła skarga, iż reklama kropli barwiących nieumyte zęby dzieci "Dropingo" wprowadza w błąd.

- Reklama posługuje się cytatem: "dzięki temu mam pewność, że zęby mojego dziecka są czyste i zdrowe". Zapewnienie, że zęby dziecka są zdrowe po zastosowaniu Dropingo jest kłamstwem. Na jakiej podstawie matka może to twierdzić? – napisała skarżąca.

Zespół uznał, iż oceniana reklama informując, że po użyciu płynu barwiącego osad nazębny Dropingo można mieć „pewność, że zęby dziecka są czyste i zdrowe" może nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy oraz wprowadzać odbiorców w błąd w odniesieniu do istotnych cech, w tym właściwości reklamowanego produktu.

Zespół zwrócił uwagę, iż zgodnie z przeznaczeniem produkt jest polecany dla dzieci w celu wskazania niedoczyszczonych miejsc i motywacji do starannej higieny jamy ustnej, a także dla dorosłych chcących poprawić technikę szczotkowania zębów.

Produkt wybarwiający miejsca niedoczyszczone nie posiada zatem właściwości leczniczych ani też nie pozwala „typowemu konsumentowi" nie będącemu dentystą, na ocenę doczyszczenia miejsc trudno dostępnych (takich jak przestrzenie międzyzębowe, a szczególnie powierzchnie styczne zębów). Produkt pomaga jedynie zweryfikować dokładne umycie zębów, tym samym nie uzasadnione było zawarcie w reklamie powyższego zapewnienia o stanie zdrowia zębów.

Jednocześnie, Zespół nie dopatrzył się w ocenianej reklamie naruszenia dobrych obyczajów uznając, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością.

Więcej: https://www.radareklamy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH