KER: prostackie spoty mogą być emitowane po 22

PRAWO

Autor: radareklamy.pl/ rynekaptek.pl   23-02-2016, 11:39

KER: prostackie spoty mogą być emitowane po 22 KER nie uznał tej reklamy za łamiącej przepisy etyki

W reklamie mowa jest o "braku mocy" u mężczyzny, Braveran jest remedium. Następnie animowana kobieta gładzi pierś, a statek kosmiczny odwzorowujący wizerunek penisa (którym leci kobieta z partnerem) dokuje w otworze "główką" - opisuje oburzony widz.

Jak dodaje, "najwyraźniej reklama nie narusza kodeksu, zatem pozostaje mi jedynie zaprotestowanie przed emisją tego typu prostackich spotów w środku dnia, w niedzielę, kiedy przed telewizorami zasiadają dzieci".

- Z jednej strony mieliśmy absurdalny przypadek cenzurowania poznańskich osłów, które nie są przecież ludźmi i raczej zgorszenia nie powinny wywoływać, z drugiej strony producenci środków na potencję wbijają się z tematyką seksu i problemów z erekcją w południowy czas antenowy. W dodatku robiąc to groteskowo, wykorzystując przygłupie aluzje - pisze widz w skardze do Komisji Etyki Reklamy.

Podkreśla czas emisji reklamy: - Nie mam nic przeciwko takim reklamom, jeśli emitowane są po godzinie 22.00. Niestety, reklamy stanowiące o potencji i aktywności seksualnej nie powinny być emitowane w godzinach dziennych, kiedy całe rodziny oglądają wspólnie pogramy, również dla dzieci. Reklama ta jest bowiem niesmaczna i trudna do zrozumienia dla siedmio- czy nawet dwunastolatków. Nie chce oglądać tego typu ogłoszeń w ciągu dnia i być zmuszona tłumaczyć moim dzieciom, co to jest potencja. Reklama była emitowana podczas programu o niani, która zajmuje się dziećmi....

Kobieta dodaje: - Reklama w sposób jednoznaczny pokazuje mechanizm erekcji; silnie nacechowana erotycznie, wydekoltowana astronautka kontra zapięty po szyję partner. Spot uprzedmiotawia kobietę, przedstawia wyłącznie jako obiekt seksualny.

Zgodnie z przypuszczeniami kobiety, że reklama nie narusza kodeksu etyki, KER nie dopatrzyła się naruszenia norm Kodeksu. Komitet zasugerował jedynie reklamodawcom, aby wzięli pod uwagę, by reklamy tego typu produktów nie były emitowane w czasie oglądalności audycji przez dzieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH