KER: ta reklama jest po prostu niebezpieczna

PRAWO

Autor: KER/ rynekaptek.pl   30-10-2015, 11:05

KER: ta reklama jest po prostu niebezpieczna KER zwraca uwage na reklamę preparatu Hydronea

Spot radiowy preparatu Hydronea (produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska) zachęca do niebezpiecznych zachowań, jakim jest lekceważenie lub bagatelizowanie wymiotów u dzieci - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Ocenie poddano radiowy spot produktu Hydronea, w którym kończąca dyżur lekarka nie może przyjąć już wymiotującego dziecka. W rozmowie telefonicznej radzi matce, by podać maluchowi suplement diety Hydronea, bo tylko on zapobiegnie odwodnieniu dziecka, a dodatkowo ma cytrynowy smak.

Według skarżących reklama promuje nieetyczne zachowanie lekarza i nieodpowiedzialne zachowanie rodzica, wprowadza w błąd sugerując że suplement diety jest skutecznym antidotum na wymioty i odwodnienie; godzi w środowisko lekarskie sugerując, że czasu nie mają, by przyjąć dziecko i stawiają diagnozę przez telefon.

W jednej ze skarg napisano też, że spot może prowadzić do sytuacji zagrażających życiu - wymioty mogą być objawem chorób czy urazów, które wymagają pilnej konsultacji medycznej, a sugestia, że wystarczy dziecko nawodnić i poczekać do jutra, usypia czujność i dezinformuje.

"Dziecko, zamiast trafić do lekarza lub wręcz na SOR, dostanie syropek, tymczasem sytuacja może wymagać natychmiastowej interwencji medycznej. Reklama jest po prostu niebezpieczna" - napisano w skardze.

Komisja uznała, że spot naruszył poczucie odpowiedzialności społecznej i dobre obyczaje. W opinii KER reklama zachęca do niebezpiecznych zachowań, jakimi jest lekceważenie nudności i wymiotów u dzieci. Tym samym nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH