KER: ta reklama nadużywa zaufania

PRAWO

Autor: radareklamy.pl/ rynekaptek.pl   23-02-2016, 13:11

KER: ta reklama nadużywa zaufania Reklama stosuje pojęcia zbyt daleko idące

Komisja Etyki Reklamy uznała, że zawarte w reklamie preparatu Desmoxan stwierdzenie, że "e-papierosy też są szkodliwe, w środku jest ta sama uzależniająca nikotyna" jest zbyt daleko idące, gdyż nie uwzględnia dostępnych w obrocie e-papierosów niezawierających nikotyny.

Jeden z widzów poskarżył się do KER na reklamę preparatu Desmoxan, wskazując, że mężczyzna reklamując Desmoxan wspomina o paleniu e-papierosów.

"Reklama w oczywisty sposób jest nadużyciem i manipulacją na temat e-papierosów. Mężczyzna mówi, że e-papierosy są szkodliwe, ponieważ zawierają uzależniającą nikotynę. Jest to prawdą tylko częściową, z uwagi na to że do e-papierosów produkowane są płyny nie zawierające nikotyny, w związku z czym nie wszystkie zawierają nikotynę. Z reklamy zaś jednoznacznie wynika, że wszystkie e-papierosy (płyny do nich) zawierają nikotynę, co jest oczywistym nadużyciem" - pisze widz.

KER uznała skargę za zasadną i dopatrzyła się w niej "wprowadzania konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu oraz nadużywania zaufania odbiorców lub wykorzystywania ich braku doświadczenia lub wiedzy". Zaleca spółce Aflofarm modyfikację reklamy w warstwie słownej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH