KER: ten spot jest nieetyczny

PRAWO

Autor: JMac./KER/rynekaptek.pl   18-11-2015, 09:31

KER: ten spot jest nieetyczny Ten spot KER uznała za nieetyczny

W reklamie kobieta w białym fartuchu wyjmując z szuflady opakowanie Procto-Hemolanu Comfort (Aflofarm Farmacja Polska) opowiada, jak ważna jest higiena przy zapobieganiu nawrotom hemoroidów. Stwierdza, że preparat pozwala zwalczać bakterie odpowiedzialne za nawroty hemoroidów. To może wprowadzać w błąd - uznała KER.

Pojawiająca się w reklamie teza, iż przyczyną nawrotów hemoroidów są bakterie, nie znajduje potwierdzenia we współczesnej wiedzy medycznej na temat tej dolegliwości. Producent preparatu zawierając taką tezę w reklamie kierowanej do wiadomości publicznej powinien podać źródło takiej informacji lub wyniki badań ją potwierdzających – o ile takie istnieją. W przeciwnym razie dochodzi do wprowadzania odbiorców reklamy w błąd, co w tym przypadku jest czynione z premedytacją – pisze skarżący.

Zespół Orzekający KER uznał, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy.

„W reklamie użyto stwierdzeń, które nie zostały poparte badaniami. Zespół Orzekający podniósł, że na potwierdzenie użytego w reklamie hasła o bakteryjnym podłożu nawracania hemoroidów, Skarżony nie przedstawił dowodów świadczących, iż przyczyną nawracania hemoroidów są bakterie” – pisze KER w uzasadnieniu.

Zdaniem orzekających w żadnym z przedłożonych materiałów nie znalazły się informacje o bakteryjnym podłożu hemoroidów lub nawracania hemoroidów.

Reklama może wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu oraz nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH