KER: Unilever skarży Niveę. Poszło o reklamę kosmetyków do włosów

PRAWO

Autor: KER/ rynekaptek.pl   03-08-2016, 11:28

KER: Unilever skarży Niveę. Poszło o reklamę kosmetyków do włosów Nie tylko producenci leków trafiają przed oblicze KER. Także wytwórcy kosmetyków

Dwie spółki kosmetyczne przedstawiały swoje argumenty przed Komisją Etyki Reklamy. Jedna z nich zarzucała drugiej posługiwanie się nieprawdziwymi informacjami w reklamie i wprowadzanie konsumentów w błąd.

W reklamie telewizyjnej stanowiącej przedmiot skargi, prezentowana jest nowa linia kosmetyków do włosów. W pierwszych sekundach reklamy lektor wypowiada następujące hasła „Zapomnij o regeneracji którą znałaś" oraz „Nareszcie przełom", po czym następuje wyjaśnienie w jaki sposób formuła, zastosowana w nowych produktach marki Nivea, wpływa na regenerację włosa.

Zdaniem spółki Unilever, reklama jest tak skonstruowana, iż sugeruje, że Nivea po raz pierwszy w historii istnienia rynku kosmetycznego stworzyła tak unikalne produkty, biorąc pod uwagę wszystkie kosmetyki do pielęgnacji włosów, wszystkich producentów w historii.

Tymczasem, zdaniem konkurencji, Nivea nie jest uprawniona do zawierania tak kategorycznych twierdzeń w swoich reklamach, tym bardziej, że w reklamie nie zostały powołane żadne dowody lub badania, potwierdzające, że Nivea rzeczywiście jako pierwszy producent w historii, wyprzedzając konkurencje, stworzyła kosmetyki do włosów, najlepiej regenerujące włosy spośród wszystkich dostępnych produktów na świecie.

"Trudno jest uwierzyć, iż badanie takie jest możliwe do przeprowadzenia, biorąc pod uwagę liczbę producentów kosmetyków w Polsce wynoszącą 400, gdzie rynek kosmetyków do włosów stanowi ponad 35% całości rynku kosmetycznego" - argumentuje Unilever.

Z wyjaśnień Nivea wynika, że testy laboratoryjne polegały na porównaniu włosa przed i po użyciu reklamowanych produktów tej firmy. Zatem "powołane przez Nivea testy laboratoryjne nie potwierdzają, że produkty te posiadają właściwości regeneracyjne najlepsze ze wszystkich kosmetyków na rynku światowym, tak jak to wynika z głównego przekazu przedmiotowej reklamy" - uważa konkurencja.

Ta argumentacja znalazła uznanie zespołu orzekającego KER, który uznał, że reklama - posługując się hasłami zawierającymi stwierdzenia kategoryczne, na poparcie których nie zostały przedstawione badania - narusza Kodeks Etyki Reklamy poprzez wprowadzanie konsumentów w błąd i wykorzystywanie ich braku doświadczenia lub wiedzy.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH