KOIA pyta GIF o programy ubezpieczeń lekowych. ePRUF odpowiada na wątpliwości

PRAWO

Autor: KOIA, ePRUF/rynekaptek.pl   15-01-2016, 15:06

KOIA pyta GIF o programy ubezpieczeń lekowych. ePRUF odpowiada na wątpliwości KOIA ma wątpliwości prawne związane z programami ubezpieczeń lekowych

Prezes Kieleckiej Okręgowej Rady Aptekarskiej mgr farm. Robert Gocał skierował do Głównego Inspektora Farmaceutycznego pismo w sprawie e-PRUF. Chodzi o wątpliwości jakie budzi możliwość uczestnictwa apteki w programie realizacji ubezpieczeń lekowych.

Prezes KOIA zapytuje, czy wymienione programy są zgodne z prawem, czy nie stanowią zakazanej reklamy w myśl ustawy Prawo farmaceutyczne.

Pytania aptekarzy nie dotyczą jedynie przystąpienia do programu, ale także wyboru modeli realizacji.

Na podstawie opinii prawnych, które nie są jednoznaczne oraz decyzji Wojewódzkich Inspektorów Farmaceutycznych powstają wątpliwości, gdyż jedne oceny mówią o naruszaniu zakazu reklamy, inne z kolei go wykluczają.

KOIA prosi GIF o jednoznaczne stanowisko.

Pismo KOIA: http://www.koia.kielce.pl

Jednocześnie spółka ePRUF informuje, że jeszcze w 2015 r. GIF jednoznacznie miał potwierdzić, że program ubezpieczenia lekowego nie stanowi naruszenia przepisu o zakazie reklamy aptek."

- Pod koniec grudnia 2015 roku Główny Inspektor Farmaceutyczny w decyzji administracyjnej jednoznacznie stwierdził, iż obsługa ubezpieczeń lekowych nie stanowi reklamy apteki i jej działalności
i tym samym nie narusza art. 94a Prawo farmaceutyczne - informuje ePRUF, powołując się na fragment decyzji GIF:

"Wprowadzenie przez ubezpieczyciela [...] Ubezpieczenia Lekowego w postaci możliwości jego realizacji w formie gotówkowej na jednakowych zasadach w jakiejkolwiek aptece działającej na terenie kraju i w modelu bezgotówkowym, gdzie obsługa świadczenia odbywa się przy użyciu kart ePRUF PZU w tych aptekach, które podpisały stosowne umowy, w ocenie organu drugiej instancji nie narusza ustawowego zakazu reklamy aptek i ich działalności. Brak jest bowiem w takiej sytuacji spełnienia celu reklamy, który ma przecież przynieść przewagę stronie z niej korzystającej nad konkurentami na danym rynku".

Zdaniem podmiotu, oznacza to "ostateczne rozstrzygnięcie wszelkich wątpliwości dotyczących
obsługi ubezpieczeń lekowych przez apteki".

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH