Kreatywny marketing: czy urzędnicy GIF docenią reklamowe żarty

PRAWO

Autor: Luiza Jakubiak/rynekaptek.pl   17-02-2011, 07:13

Kreatywny marketing: czy urzędnicy GIF docenią reklamowe żarty

Główny Inspektor Farmaceutyczny uznał za reklamę produktu leczniczego sformułowania zawarte w sztuce teatralnej. Twórcy sztuki dokonali już zmian w scenariuszu. A my pytamy o granice zgodnego z prawem przekazu reklamowego.

GIF nakazał właścicielowi „Teatru Kamienica”, Emilianowi Kamińskiemu zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Acard, polegającej na zamieszczeniu w scenariuszu sztuki „i tak Cię kocham“ sformułowania „A na serce Akard (Acard) niech pamięta“. Dodatkowo GIF zważa, że producent leku był mecenasem spektaklu.

Wskazana kreatywność
Firma farmaceutyczna chce dotrzeć ze swoimi produktami do jak największej liczby klientów. Jednak sposób reklamy leków i produktów podlegających regulacjom Prawa farmaceutycznego jest ściśle reglamentowany.

- Wszystkie ograniczenia powodują, że powstają standardowe, sztampowe reklamy, w których rzadko kiedy pojawia się nowy element. Trudno jest wymyślić innowacyjną reklamę bez wchodzenia w konflikt z jakimś przepisem - ocenia mecenas Przemysław Wierzbicki, partner w kancelarii Rak Wierzbicki & Wspólnicy.

Wielu treści w reklamie zawrzeć nie można, zatem większości najlepszych pomysłów speców od marketingu nie sposób zrealizować.

Jednak, jak przekonuje dr Marek Świerczyński z kancelarii Baker McKenzie, warto pomyśleć nad innowacyjnym, ciekawym sposobem dotarcia do klientów, bowiem widzowie zmęczeni są natłokiem reklam, których jakość w większości jest niska.

- Coraz częściej widzimy zjawisko poruszania się producentów reklam w szarej strefie, kiedy liczą na to, że organy nie zareagują. W przypadku tzw. product placement udawało się to do niedawna i pewien stopień nieokreśloności spowodował, że firm posuwały się coraz bardziej wchodząc w przekaz typowo reklamowy – ocenia mecenas Świerczyński.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.