Lista obecności i ewidencja czasu pracy

PRAWO

Autor: OIA Katowice/rynekaptek.pl   07-09-2011, 10:47

Lista obecności dla pracowników apteki nie może zastąpić ewidencji czasu pracy.

Lista obecności to jedna z metod potwierdzania obecności w pracy. Przepisy prawa pracy nie nakładają na pracodawców obowiązków w zakresie wprowadzania określonych procedur dotyczących potwierdzania obecności pracownika w pracy, np. list obecności.


Jednk ewidencja czasu pracy to nie to samo co lista obecności. Obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy pracownika jest wprowadzony do celów prawidłowego ustalenia jego wynagrodzenia i innych świadczeń związanych z pracą w zakresie obejmującym pracę w poszczególnych dobach i inne.



Zakres informacji, które powinny zostać wykazane w ewidencji czasu pracy, obejmuje nie tylko wskazanie liczby godzin, jaką pracownik przepracował
w danej dobie, ale dotyczy również innych zdarzeń mających wpływ na ustalenie wysokości wynagrodzenia za pracę, jak np. praca w porze nocnej, korzystanie przez pracownika z urlopu czy pełnienie dyżuru.



Więcej: http://www.katowice.oia.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH