Moskwa: w klinice podawano lek, który powodował utratę wzroku?

PRAWO

Autor: zdrowie.dziennik.pl/rynekaptek.pl   03-10-2016, 13:10

Moskwa: w klinice podawano lek, który powodował utratę wzroku? W moskiewskiej klinice podawano pacjentom lek, który spowodował utratę wzroku.

Dziesięć osób straciło wzrok po zastrzyku pewnego leku w jednej z moskiewskich klinik okulistycznych. Teraz Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej sprawdza przypadki utraty wzroku przez pacjentów – podaje portal zdrowie.dziennik.pl.

Komitet Śledczy zapowiedział przesłuchanie personelu kliniki, w tym osób odpowiedzialnych za zakup i przechowywanie leków.

- Zidentyfikowani zostaną pacjenci, którzy mogli zostać poszkodowani, zlecone zostaną ekspertyzy sądowe w celu określenia stopnia uszczerbku na zdrowiu oraz zbadania składu chemicznego preparatu – poinformował KŚ.

Wyraził też przypuszczenie, że możliwym powodem utraty wzroku była jakość podanego pacjentom preparatu.

Według radia Echo Moskwy, które powołuje się na szefa Ligi Pacjentów Aleksandra Sawierskiego, chodzi o lek używany przy niektórych rodzajach chorób nowotworowych. - Preparat ten jest dość powszechnie stosowany przy leczeniu chorób oczu, na przykład przy odklejeniu siatkówki - podała agencja RIA-Nowosti.

Więcej: http://zdrowie.dziennik.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH