Nowe wymogi formalne w rozmowach z lekarzami

PRAWO

Autor: dzp.pl / rynekaptek.pl   04-02-2015, 16:07

Nowe wymogi formalne w rozmowach z lekarzami

Wprowadzono szczegółowe procedury, dotyczące uzyskania zgody na przekaz treści handlowych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych.

Każda komunikacja o charakterze marketingu bezpośredniego, w tym rozmowa telefoniczna przedstawiciela firmy sektora farmaceutycznegom.in.  z lekarzami powinna być poprzedzona uzyskaniem zgody na przekazywanie w ten sposób komunikatów handlowych – informują prawnicy Anna Hlebicka-Józefowicz oraz Michał Tracz, reprezentujący kancelarię DZP.

Zgoda taka:
- nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści;
- może być wyrażona drogą elektroniczną, pod warunkiem jej utrwalenia i potwierdzenia przez użytkownika;
- może być wycofana w każdym czasie, w sposób prosty i wolny od opłat.

Ustawa dopuszcza więc możliwość wyrażenia zgody w formie elektronicznej, przy czym nie musi być ona opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Oświadczenie takie wymaga jednak dodatkowo utrwalenia i potwierdzenia przez użytkownika

Zmiany przynosi znowelizowany art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Przepis ten reguluje zasady prowadzenia działań marketingowych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych, w tym usług telefonii głosowej. Od 25 grudnia 2014 r. działalność w zakresie telemarketingu farmaceutycznego wymaga uzyskania zgody od każdego odbiorcy przekazywanych w ten sposób komunikatów handlowych.

Więcej: blog.dzp.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH