NSA: kara dla sieci aptek za program lojalnościowy

PRAWO

Autor: orzeczenia.nsa.gov.pl/ rynekaptek.pl   04-04-2018, 09:10

NSA: kara dla sieci aptek za program lojalnościowy Program K. T. – 1 pkt za 5 zł polega na nabywaniu przez uczestników punktów rabatowych w zamian za zakupy w aptekach sieci "Dr. M." (fot. archiwum)

NSA odrzucił skargę kasacyjną spółki na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego w sprawie nakazu zaprzestania prowadzenia programu lojalnościowego i nałożenia kary pieniężnej. A ta była wysoka - 39. tys. złotych.

Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w 2014 roku wszczął z urzędu postępowanie administracyjne wobec spółki, w związku z podejrzeniem naruszenia art. 94a ust. 1 P.f. polegającego na prowadzeniu reklamy aptek ogólnodostępnych zlokalizowanych na terenie województwa mazowieckiego poprzez organizowanie i zarządzanie programem lojalnościowym pod nazwą "K. T. – 1 pkt za 5 zł" w aptekach noszących nazwę "Dr. M." oraz w aptekach partnerskich.

Wezwał też kierowników aptek do udzielenia pisemnej informacji o treści: "czy apteka, w której Pani jest kierownikiem bierze udział w programie lojalnościowym pod nazwą: K. T. – 1 pkt za 5 zł", domagając się również podania informacji dotyczących tego programu.

Jak się okazało, program K. T. – 1 pkt za 5 zł polega na nabywaniu przez uczestników punktów rabatowych w zamian za zakupy w aptekach sieci "Dr. M." - za każde 5 złotych uczestnik otrzymuje punkt o wartości 10 gr, z tym że wielokrotność kwoty 5 złotych wydanej w trakcie jednej transakcji uprawnia do otrzymania proporcjonalnej liczby punktów rabatowych. 

Kierownicy aptek przesłali do Wojewódzkiego Inspektora pismo o jednakowej treści, zgodnie z którym stroną postępowania jest jedna spółka i wszelkie pytania powinny być kierowane do tej spółki.

W czerwcu 2015 roku WIF stwierdził naruszenie art. 94a ust. 1 Pf., w związku z powzięciem wiadomości o możliwości prowadzenia reklamy poprzez organizowanie i zarządzanie programem lojalnościowym pod nazwą: "K. T. – 1 pkt za 5 zł" w aptekach noszących nazwę "Dr. M." oraz w aptekach partnerskich zlokalizowanych na terytorium województwa mazowieckiego, tj. reklamy 39 aptek ogólnodostępnych pod wskazanymi w decyzji adresami oraz nakazał zaprzestania jej prowadzenia na terytorium województwa. Nałożył na spółkę karę w wysokości 39 tys. zł.

Główny Inspektor Farmaceutyczny utrzymał decyzję Wojewódzkiego Inspektora w mocy, podzielając jego ocenę co do zakwalifikowania uczestnictwa spółki prowadzącej apteki w programach lojalnościowych, jako form reklamy zakazanej przez art. 94a ust. 1 P.f.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH