"Ograniczmy zabiegi marketingowe"

PRAWO

Autor: NIA/ rynekaptek.pl   21-06-2016, 11:03

"Ograniczmy zabiegi marketingowe"

Całkowity zakaz reklamy nikomu nie przyniesie korzyści, konieczne są jednak zmiany w przepisach, które chroniłyby pacjenta przed reklamą wprowadzającą go w błąd – mówił Michał Byliniak, wiceprezes NRA, podczas pierwszego spotkania Zespołu ds. uregulowania reklamy leków.

17 czerwca br. w Ministerstwie Zdrowia odbyło się pierwsze spotkanie zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. W jego pracach uczestniczył Michał Byliniak, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

Zespół składa się z przedstawicieli: Ministerstwa Zdrowia, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, a także Naczelnej Rady Aptekarskiej, Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych.

Zadaniem zespołu, któremu przewodniczy wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda, jest opracowanie projektu założeń do zmian aktów prawnych dotyczących reklamy leków, suplementów diety, innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych, a także innych produktów które są prezentowane jako posiadające ich właściwości.

- Całkowity zakaz reklamy nikomu nie przyniesie korzyści, konieczne są jednak zmiany w przepisach, które chroniłyby pacjenta przed reklamą wprowadzającą go w błąd. Powinniśmy wspólnie wypracować rozwiązania, które skutecznie ograniczą zabiegi marketingowe zacierające różnicę pomiędzy lekiem, a suplementem diety lub jego pochodną – powiedział Michał Byliniak.

Michał Byliniak zwrócił również uwagę na niepokojące sygnały pojawiające się ostatnio w przestrzeni publicznej, które sugerują chęć powrotu do rozmów na temat złagodzenia zakazu reklamy aptek.

- Według nas apteka powinna być przede wszystkim placówką ochrony zdrowia, a nie punktem dystrybucji produktów leczniczych, bijącym kolejne rekordy sprzedażowe, dlatego jesteśmy za utrzymaniem zakazu reklamy aptek. Cieszę się, że nasza wizja jest spójna z wizją prezentowaną przez ministerstwo – podsumował wiceprezes NRA.

Zespół zakończy swoją działalność po zrealizowaniu zadania oraz przedstawieniu ministrowi zdrowia szczegółowego raportu. Planowany termin zakończenia prac zespołu przypada na 1 września br.

 

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH