Określenie "ceny hurtowe" - kiedy nie jest reklamą

PRAWO

Autor: "Rzeczpospolita"/rynekaptek.pl   30-04-2015, 11:05

Określenie "ceny hurtowe" - kiedy nie jest reklamą Określenie "ceny hurtowe" - kiedy nie jest reklamą (fot. Fotolia/PTWP)

Jeśli przedsiębiorcy zezwolono na używanie określenia „ceny hurtowe” w nazwie, to do czasu jej zmiany nie można go karać za naruszenie zakazu reklamy – pisze „Rzeczpospolita”.

W lutym 2014 r. WIF wszczął postępowanie w stosunku do spółki, która prowadziła aptekę. Postawił jej zarzut naruszenia przepisów o zakazie reklamy.

Okazało się, że w nazwie placówki znalazło się m.in. określenie „ceny hurtowe". Nazwa ta była umieszczona na witrynie apteki. To, zdaniem inspekcji, stanowiło naruszenie art. 94a ust. 1 prawa farmaceutycznego. W konsekwencji nakazano zaprzestania reklamy apteki, a na jej właściciela nałożono karę 2 tys. zł. Spółka nie zgodziła się z takim rozstrzygnięciem. W odwołaniu tłumaczyła, że umieszczenie w witrynie nazwy apteki nie jest zakazaną reklamą w rozumieniu art. 94a prawa farmaceutycznego. Przepisy dopuszczają bowiem nadanie aptece nazwy i nie wskazują w tym zakresie żadnych ograniczeń. W ocenie przedsiębiorcy w przypadku nadania nazwy aptece informacja ta staje się koniecznym elementem wydawanego zezwolenia na jej prowadzenie.

Więcej: „Rzeczpospolita”

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH