Ostrzeżenie w reklamie tak małe, że niewidoczne

PRAWO

Autor: metro.gazeta.pl/ rynekaptek.pl   09-12-2014, 08:42

Ostrzeżenie w reklamie tak małe, że niewidoczne

Telewizja pokazuje reklamy leków. Ważne informacje są w nich podawane tak małym drukiem, że nie da się ich odczytać. Urzędnicy przyznają, że to niezgodne z prawem i bezradnie rozkładają ręce.

Aby odgadnąć treść napisów, najlepiej sięgnąć do rozporządzenia ministra zdrowia, które precyzuje, co powinno się znaleźć w telewizyjnych reklamach produktów leczniczych. M.in. to, że w dolnej części ekranu na płaszczyźnie stanowiącej przynajmniej 20 proc. jej powierzchni powinno zostać ostrzeżenie "Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej…".

- Prowadzimy postępowania dotyczące tego typu praktyk. Niestety najczęściej, gdy tylko je wszczynamy, producenci wycofują reklamy. Czasami zdążymy jeszcze przekazać sprawę do sądu, ale gdy reklamy nie ma, sądy umarzają postępowania, uznając je za bezzasadne - przyznaje Paweł Trzciński, rzecznik Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

Prof. Wiesław Godzic, medioznawca ocenia, że problem trzeba szybko rozwiązać: - Jesteśmy krajem, w którym spożywa się dużo leków. Koncernom farmaceutycznym zależy, by sprzedać ich jeszcze więcej, ale to się nie może odbywać kosztem mało świadomych ludzi.

Dodaje: - Skoro urzędy nie potrafią wyegzekwować prawa, potrzebny jest ruch oddolny, który może to zmienić. Ruchy obywatelskie udowadniają, że mogą coraz więcej.

Więcej: http://metro.gazeta.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH