Ostrzeżenie w reklamie tak małe, że niewidoczne

PRAWO

Autor: metro.gazeta.pl/ rynekaptek.pl   09-12-2014, 08:42

Ostrzeżenie w reklamie tak małe, że niewidoczne

Telewizja pokazuje reklamy leków. Ważne informacje są w nich podawane tak małym drukiem, że nie da się ich odczytać. Urzędnicy przyznają, że to niezgodne z prawem i bezradnie rozkładają ręce.

Aby odgadnąć treść napisów, najlepiej sięgnąć do rozporządzenia ministra zdrowia, które precyzuje, co powinno się znaleźć w telewizyjnych reklamach produktów leczniczych. M.in. to, że w dolnej części ekranu na płaszczyźnie stanowiącej przynajmniej 20 proc. jej powierzchni powinno zostać ostrzeżenie "Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej…".

- Prowadzimy postępowania dotyczące tego typu praktyk. Niestety najczęściej, gdy tylko je wszczynamy, producenci wycofują reklamy. Czasami zdążymy jeszcze przekazać sprawę do sądu, ale gdy reklamy nie ma, sądy umarzają postępowania, uznając je za bezzasadne - przyznaje Paweł Trzciński, rzecznik Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

Prof. Wiesław Godzic, medioznawca ocenia, że problem trzeba szybko rozwiązać: - Jesteśmy krajem, w którym spożywa się dużo leków. Koncernom farmaceutycznym zależy, by sprzedać ich jeszcze więcej, ale to się nie może odbywać kosztem mało świadomych ludzi.

Dodaje: - Skoro urzędy nie potrafią wyegzekwować prawa, potrzebny jest ruch oddolny, który może to zmienić. Ruchy obywatelskie udowadniają, że mogą coraz więcej.

Więcej: http://metro.gazeta.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH