Otwarcie apteki pociągnęło za sobą konsekwencje finansowe. Dlaczego?

PRAWO

Autor: wif.poznan.ibip.pl/rynekaptek.pl   15-03-2018, 15:22

Otwarcie apteki pociągnęło za sobą konsekwencje finansowe. Dlaczego? WIF uznał, że informacja o lokalizacji i godzinach otwarcia apteki umieszczona na ulotkach, czy bilbordach stanowi reklamę apteki (Fot. Archiwum)

Przedsiębiorca podczas otwarcia jednej z aptek przekazywał ulotki z informacjami o lokalizacji i godzinami otwarcia placówki. Rozdawano także firmowe baloniki i cukierki. Wielkopolski WIF dopatrzył się w takim "otwarciu" naruszenia prawa.

Wielkopolski WIF nałożył karę na przedsiębiorcę w wysokości 25 tys. zł za prowadzenie niedozwolonej reklamy apteki ogólnodostępnej, która miała miejsce w czerwcu 2017 roku. Inspekcja miała zastrzeżenia odnośnie informacji zawartych na ulotkach, jak też do informacji umieszczonych na banerze, który mieścił się w okolicach apteki dotyczących godzinach otwarcia placówki, lokalizacji, w tym także logo apteki i hasła „Już otwarte”.

Przedsiębiorca w piśmie wyjaśniającym wskazał, że kolportaż ulotek, których nakład wynosił 12 tys. sztuk realizowała Poczta Polska. Odbywał się on jednorazowo, po otwarciu apteki w dniach 13-19 czerwca 2017 r. i nie był prowadzony cyklicznie.

Ponadto przedsiębiorca wskazał, że bilbord i baner znajdowały się wyłącznie w obrębie apteki i stanowiły jej oznaczenie. Bilbord miał zostać umieszczony z uwagi na brak zagospodarowania terenu i według oświadczenia przedsiębiorcy, był jedynym sposobem, aby poinformować, że apteka jest czynna.

Ponadto, jak dodał, na banerze nie było słowa „zapraszamy” i był on zlokalizowany bezpośrednio przy aptece.

Wyjaśnił też, że hostessy stały w obrębie apteki wraz z cukierkami i etui na recepty. Balony, etui na recepty, cukierki oraz pudełka na leki, były dostępne wewnątrz apteki jednorazowo. W ocenie przedsiębiorcy nie doszło do promowania apteki.

Według dalszych oświadczeń przedsiębiorcy, był on związany umową franczyzową, więc „działania uznane za reklamę były zawarte w umowie franczyzy”. Tłumaczył, że z informacji udzielonych przez franczyzodawcę wynikało, iż podjęcie czynności były zgodne z prawem.

Wielkopolski WIF wskazał w wyjaśnieniu, że pierwszą z form promocji są ulotki zawierające dane dot. lokalizacji i godzin otwarcia apteki, jak też logo placówki, telefon kontaktowy i mapa dojazdu.

W ocenie WIF nie ma wątpliwości, że sporne ulotki stanowią materiał promocyjny, którego celem było przyciągnięcie pacjentów do apteki.

Uzasadnił, że informacja o lokalizacji i godzinach otwarcia apteki umieszczona na ulotkach, bilbordach czy spotach reklamowych przestaje stanowić informację, a staje się reklamą konkretnej apteki.

Więcej: http://wif.poznan.ibip.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH