Otwarcie apteki pociągnęło za sobą konsekwencje finansowe. Dlaczego?

PRAWO

Autor: wif.poznan.ibip.pl/rynekaptek.pl   15-03-2018, 15:22

Otwarcie apteki pociągnęło za sobą konsekwencje finansowe. Dlaczego? WIF uznał, że informacja o lokalizacji i godzinach otwarcia apteki umieszczona na ulotkach, czy bilbordach stanowi reklamę apteki (Fot. Archiwum)

Przedsiębiorca podczas otwarcia jednej z aptek przekazywał ulotki z informacjami o lokalizacji i godzinami otwarcia placówki. Rozdawano także firmowe baloniki i cukierki. Wielkopolski WIF dopatrzył się w takim "otwarciu" naruszenia prawa.

Wielkopolski WIF nałożył karę na przedsiębiorcę w wysokości 25 tys. zł za prowadzenie niedozwolonej reklamy apteki ogólnodostępnej, która miała miejsce w czerwcu 2017 roku. Inspekcja miała zastrzeżenia odnośnie informacji zawartych na ulotkach, jak też do informacji umieszczonych na banerze, który mieścił się w okolicach apteki dotyczących godzinach otwarcia placówki, lokalizacji, w tym także logo apteki i hasła „Już otwarte”.

Przedsiębiorca w piśmie wyjaśniającym wskazał, że kolportaż ulotek, których nakład wynosił 12 tys. sztuk realizowała Poczta Polska. Odbywał się on jednorazowo, po otwarciu apteki w dniach 13-19 czerwca 2017 r. i nie był prowadzony cyklicznie.

Ponadto przedsiębiorca wskazał, że bilbord i baner znajdowały się wyłącznie w obrębie apteki i stanowiły jej oznaczenie. Bilbord miał zostać umieszczony z uwagi na brak zagospodarowania terenu i według oświadczenia przedsiębiorcy, był jedynym sposobem, aby poinformować, że apteka jest czynna.

Ponadto, jak dodał, na banerze nie było słowa „zapraszamy” i był on zlokalizowany bezpośrednio przy aptece.

Wyjaśnił też, że hostessy stały w obrębie apteki wraz z cukierkami i etui na recepty. Balony, etui na recepty, cukierki oraz pudełka na leki, były dostępne wewnątrz apteki jednorazowo. W ocenie przedsiębiorcy nie doszło do promowania apteki.

Według dalszych oświadczeń przedsiębiorcy, był on związany umową franczyzową, więc „działania uznane za reklamę były zawarte w umowie franczyzy”. Tłumaczył, że z informacji udzielonych przez franczyzodawcę wynikało, iż podjęcie czynności były zgodne z prawem.

Wielkopolski WIF wskazał w wyjaśnieniu, że pierwszą z form promocji są ulotki zawierające dane dot. lokalizacji i godzin otwarcia apteki, jak też logo placówki, telefon kontaktowy i mapa dojazdu.

W ocenie WIF nie ma wątpliwości, że sporne ulotki stanowią materiał promocyjny, którego celem było przyciągnięcie pacjentów do apteki.

Uzasadnił, że informacja o lokalizacji i godzinach otwarcia apteki umieszczona na ulotkach, bilbordach czy spotach reklamowych przestaje stanowić informację, a staje się reklamą konkretnej apteki.

Więcej: http://wif.poznan.ibip.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.