PharmaNET: rodziny wielodzietne chcą zniżek na leki

PRAWO

Autor: PharmaNET/ rynekaptek.pl   24-09-2015, 12:27

PharmaNET: rodziny wielodzietne chcą zniżek na leki Karta Dużej Rodziny nie działa przy zakupie leków

Z raportu NIK wynika, że użytkownicy Karty Dużej Rodziny oczekują dofinansowania leczenia i profilaktyki prozdrowotnej, a nie tańszych biletów do kina, teatru czy na basen - wskazuje Konfederacja Lewiatan i Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET.

Obie organizacje dodają, że sieci apteczne chcą dać rodzinom wielodzietnym możliwość kupowania leków ze zniżką, ale uniemożliwia im to zakaz reklamy w obecnym kształcie.

Jak zauważają, NIK skrytykowała m.in. program Karty Dużej Rodziny, który przyznaje zniżki przy zakupie różnych artykułów i obniża koszty rachunków, ale nie gwarantuje tego, na czym rodzinom wielodzietnym zależy najbardziej – dofinansowania w leczeniu i profilaktyce chorób. Nie jest więc wystarczającym wsparciem dla rodzin wielodzietnych, ani nie przyczynia się do podejmowania decyzji o posiadaniu dzieci.

„(…) usługi i produkty, na które rodzice mogą uzyskać zniżkę w ramach KDR, to w większości dobra dodatkowe (np. wyjście na basen, do kina). W przypadku rodzin wielodzietnych większym problemem jest (…) znalezienie funduszu na książki, ubrania, leczenie czy profilaktykę chorób” – czytamy w raporcie NIK „Koordynacja polityki rodzinnej w Polsce”, opublikowanym w lipcu 2015 roku.

- Apteki zrzeszone w ZPA PharmaNET od samego początku chciały przyłączyć się do programu Karty Dużej Rodziny. Okazało się jednak, że takie działanie, zdaniem Inspekcji Farmaceutycznej i Ministerstwa Zdrowia naruszałoby art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, który wprowadził całkowity zakaz reklamy aptek. Za naruszenie tego zakazu przewidziana jest kara w wysokości do 50 tys. zł - informuje Związek.

Ocenia: - Tym samym, w przypadku KDR, z jednej strony dąży się do promowania modelu rodziny wielodzietnej, z drugiej przyznaje, że opacznie rozumiany zakaz reklamy aptek jest celem ważniejszym i zasługuje na większą ochronę niż zaoferowanie tańszych leków potrzebującym.

– Zakaz reklamy uniemożliwia aptekom nie tylko włączenie się do Karty Dużej Rodziny, ale również podejmowanie działań edukacyjnych i profilaktycznych na rzecz pacjentów z uwagi na brak możliwości komunikowania o ich prowadzeniu – mówi Marcin Piskorski, prezes Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH