PharmaNET: rodziny wielodzietne chcą zniżek na leki

PRAWO

Autor: PharmaNET/ rynekaptek.pl   24-09-2015, 12:27

PharmaNET: rodziny wielodzietne chcą zniżek na leki Karta Dużej Rodziny nie działa przy zakupie leków

Z raportu NIK wynika, że użytkownicy Karty Dużej Rodziny oczekują dofinansowania leczenia i profilaktyki prozdrowotnej, a nie tańszych biletów do kina, teatru czy na basen - wskazuje Konfederacja Lewiatan i Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET.

Obie organizacje dodają, że sieci apteczne chcą dać rodzinom wielodzietnym możliwość kupowania leków ze zniżką, ale uniemożliwia im to zakaz reklamy w obecnym kształcie.

Jak zauważają, NIK skrytykowała m.in. program Karty Dużej Rodziny, który przyznaje zniżki przy zakupie różnych artykułów i obniża koszty rachunków, ale nie gwarantuje tego, na czym rodzinom wielodzietnym zależy najbardziej – dofinansowania w leczeniu i profilaktyce chorób. Nie jest więc wystarczającym wsparciem dla rodzin wielodzietnych, ani nie przyczynia się do podejmowania decyzji o posiadaniu dzieci.

„(…) usługi i produkty, na które rodzice mogą uzyskać zniżkę w ramach KDR, to w większości dobra dodatkowe (np. wyjście na basen, do kina). W przypadku rodzin wielodzietnych większym problemem jest (…) znalezienie funduszu na książki, ubrania, leczenie czy profilaktykę chorób” – czytamy w raporcie NIK „Koordynacja polityki rodzinnej w Polsce”, opublikowanym w lipcu 2015 roku.

- Apteki zrzeszone w ZPA PharmaNET od samego początku chciały przyłączyć się do programu Karty Dużej Rodziny. Okazało się jednak, że takie działanie, zdaniem Inspekcji Farmaceutycznej i Ministerstwa Zdrowia naruszałoby art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, który wprowadził całkowity zakaz reklamy aptek. Za naruszenie tego zakazu przewidziana jest kara w wysokości do 50 tys. zł - informuje Związek.

Ocenia: - Tym samym, w przypadku KDR, z jednej strony dąży się do promowania modelu rodziny wielodzietnej, z drugiej przyznaje, że opacznie rozumiany zakaz reklamy aptek jest celem ważniejszym i zasługuje na większą ochronę niż zaoferowanie tańszych leków potrzebującym.

– Zakaz reklamy uniemożliwia aptekom nie tylko włączenie się do Karty Dużej Rodziny, ale również podejmowanie działań edukacyjnych i profilaktycznych na rzecz pacjentów z uwagi na brak możliwości komunikowania o ich prowadzeniu – mówi Marcin Piskorski, prezes Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.