PiS zakaże reklamy? Uderzyłby w grono sympatyków

PRAWO

Autor: Gazeta Prawna/rynekaptek.pl   13-05-2016, 14:16

PiS zakaże reklamy? Uderzyłby w grono sympatyków Resort zdrowia chce zakazać reklamy leków OTC

Spór o ograniczenia w reklamie farmaceutyków może być najpoważniejszym starciem na linii rząd - biznes w tej kadencji parlamentu. Gra jest warta świeczki, bo rynek wyceniany jest nawet na 4,5 mld zł rocznie.

Politycy dostrzegają problem nadużywania leków i suplementów diety, napędzanej ich reklamą. Jednak żaden rząd nie zdecydował się jak dotąd na jego uregulowanie. Wszystko dlatego, że obawiają się koncernów farmaceutycznych, które będą przeciwne tym planom - przekonuje DGP.

Obecny resort zdrowia postanowił, że weźmie się za reklamę leków i suplementów. Chce m.in. zaproponować, aby urzędy takie jak Główny Inspektorat Farmaceutyczny (odpowiedzialny za kontrolę reklamy leków) czy Główny Inspektorat Sanitarny (odpowiedzialny za kontrolę reklamy suplementów) mogły nakładać wysokie kary na firmy, które reklamują się w sposób wprowadzający pacjentów w błąd. Takie rozwiązanie – w ocenie wiceministra Krzysztofa Łandy – będzie nie do zakwestionowania z punktu widzenia prawa unijnego.

Podobne pytanie, czy obecnej ekipie uda się ograniczyć reklamę preparatów, zadaje Paweł Waleski w Gazecie Lekarskiej. - Czy media pozwolą? - pyta dziennikarz i podaje przykład "Gościa Niedzielnego:

- Wystarczy zajrzeć do gazety, by przekonać się, na czym gazeta zarabia pieniądze. Na plastrach z kasztanów łagodzących bóle, chromie z zieloną herbatą, cynkiem i witaminą B6 (rzekomo wspomaga wydzielanie insuliny i wzmacnia odporność), na syropie z resveratolrolem w kroplach pod język i innych.

-Może nie spodobać się właścicielom tygodnika i innej prasy sympatyzującej z obecną władzą zamach na reklamy suplementów, po które sięgają przeważnie osoby starsze. Czy Ministerstwo Zdrowia wzięło pod uwagę to grono beneficjentów i czy da im ten sam odpór, co w przypadku producentów specyfików na potencję? - pyta Paweł Walewski.

Więcej: Gazeta Lekarska, biznes.gazetaprawna.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.