Pisali o łapówkach za refundację leków. "Działali w dobrej wierze"

PRAWO

Autor: interia.pl/ rynekaptek.pl   14-10-2014, 14:48

Pisali o łapówkach za refundację leków. "Działali w dobrej wierze"

Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu orzekł, że ani dziennikarze, ani wydawca "Rzeczpospolitej", publikując artykuł "Leki za miliony dolarów" nie przekroczyli dozwolonej granicy krytyki.

Skarga dotyczy tekstu opublikowanego przed jedenastu laty przez Małgorzatę Solecką i Andrzeja Stankiewicza. W tekście dziennikarze napisali, że Waldemar Deszczyński, b. szef gabinetu ministra zdrowia Mariusza Łapińskiego wymuszał od koncernu farmaceutycznego łapówkę za pomoc we wpisaniu lekarstwa na listę leków refundowanych.

Decyzją Sądu Najwyższego Małgorzata Solecka i Andrzej Stankiewicz zostali zobowiązani do przeproszenia Deszczyńskiego.

Jednak zdaniem Trybunału w Strasburgu, skarżący spełnili wymogi odpowiedzialnego dziennikarstwa. Działali w dobrej wierze, korzystając z wiarygodnych źródeł. Polskie sądy nie uwzględniły też roli prasy, która jest "strażnikiem życia publicznego".

Trybunał przyznał skarżącym w sumie ponad 12 tysięcy euro zadośćuczynienia oraz 6 tysięcy zwrotu kosztów sądowych.

Więcej: http://fakty.interia.pl/

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH