Ponad funkcją informacyjną przeważał charakter reklamowy

PRAWO

Autor: WIF Poznań/ rynekaptek.pl   05-04-2018, 10:46

Ponad funkcją informacyjną przeważał charakter reklamowy Kara 50 tys. zł za reklamę apteki (fot. archiwum)

Wielkopolski WIF nałożył na przedsiębiorcę prowadzącego aptekę karę w wysokości 50 tys. zł za umieszczenie reklamy wielkoformatowej na kilkunastopiętrowym bloku zawierającej nazwę apteki, logotyp, lokalizację oraz orientacyjną odległość do apteki.

Ponadto apteka zamówiła herbaty i baloniki z jej logo, które były przekazywane przez farmaceutów po zakończonej sprzedaży w tej placówce.

WIF uznał reklamę na bloku za baner reklamowy, a nie informację dotyczącą lokalizacji i godzin pracy apteki. Informacja zawiera w sobie neutralny przekaz, natomiast wywieszony baner służy celom reklamowym.

"Rozmiary tych banerów, zastosowana szata graficzna, sposób ekspozycji oraz forma, w jakiej zostały wykonane, jednoznacznie wskazują, że ponad funkcją informacyjną przeważa charakter reklamowy. Dodatkowo billboardy te opatrzono logo apteki, co potwierdza, że omawiana reklama ma charakter zarówno bezpośredni, jak też pośredni - skojarzeniowy" - zauważył inspektor farmaceutyczny.

Również proponowane klientom apteki herbaty i baloniki, pod pozorem neutralnej informacji rzekomo dotyczącej lokalizacji i godzin pracy apteki, służyły wzbudzeniu zainteresowania określoną apteką - uznał WIF.

Więcej: http://wif.poznan.ibip.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.