Ponad funkcją informacyjną przeważał charakter reklamowy

PRAWO

Autor: WIF Poznań/ rynekaptek.pl   05-04-2018, 10:46

Ponad funkcją informacyjną przeważał charakter reklamowy Kara 50 tys. zł za reklamę apteki (fot. archiwum)

Wielkopolski WIF nałożył na przedsiębiorcę prowadzącego aptekę karę w wysokości 50 tys. zł za umieszczenie reklamy wielkoformatowej na kilkunastopiętrowym bloku zawierającej nazwę apteki, logotyp, lokalizację oraz orientacyjną odległość do apteki.

Ponadto apteka zamówiła herbaty i baloniki z jej logo, które były przekazywane przez farmaceutów po zakończonej sprzedaży w tej placówce.

WIF uznał reklamę na bloku za baner reklamowy, a nie informację dotyczącą lokalizacji i godzin pracy apteki. Informacja zawiera w sobie neutralny przekaz, natomiast wywieszony baner służy celom reklamowym.

"Rozmiary tych banerów, zastosowana szata graficzna, sposób ekspozycji oraz forma, w jakiej zostały wykonane, jednoznacznie wskazują, że ponad funkcją informacyjną przeważa charakter reklamowy. Dodatkowo billboardy te opatrzono logo apteki, co potwierdza, że omawiana reklama ma charakter zarówno bezpośredni, jak też pośredni - skojarzeniowy" - zauważył inspektor farmaceutyczny.

Również proponowane klientom apteki herbaty i baloniki, pod pozorem neutralnej informacji rzekomo dotyczącej lokalizacji i godzin pracy apteki, służyły wzbudzeniu zainteresowania określoną apteką - uznał WIF.

Więcej: http://wif.poznan.ibip.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH