Potrzebna jest "cyfrowa strategia"

PRAWO

Autor: plotek.pl/ rynekaptek.pl   12-08-2015, 13:34

Potrzebna jest "cyfrowa strategia" Reklamy leków w mediach społecznościowych

Nie tylko w Polsce mamy problem z reklamą leków. W USA do działania wkroczyła FDA, kiedy aktorka Kim Kardashian zachęcała na Instagramie fanów do brania leków na poranne nudności. Wywołała debatę o udziale mediów społecznościowych w reklamie leków.

Reklamowany przez Kim Kardashian produkt Diclegis, to amerykańska wersja kanadyjskiego leku Dicletin. Zawiera antyhistaminowną doksylaminę i pirydoksynę (witamina B6). Celebrytka podpisała umowę z kanadyjskim producentem leku. Zapłacono jej, by wrzuciła na Instagram zdjęcie, na którym pozuje z opakowaniem leku i zachęciła do jego stosowania - informuje portal plotek.pl.

Urzędnicy w oficjalnym ostrzeżeniu wytknęli brak informacji o skutkach ubocznych oraz ryzyku dla kobiet uczulonych na doksylaminę. Zdaniem Federalnej Agencji ds. Leków, we wpisie Kardashian powinna znaleźć się także informacja, że środka nigdy nie testowano na kobietach cierpiących na skrajną wersję porannej przypadłości ciężarnych.

Kanadyjski producent leku na nudności miał już kłopoty na amerykańskim rynku. Chodzi o list wysyłany lekarzom, w którym polecano stosowanie Diclectinu. Wówczas zarzuty FDA były analogiczne do tych, które padły wobec postu Kim Kardashian na Instagramie. Wpis o leku zniknął z profilu celebrytki 11 sierpnia.

Zdarzenie wywołało przy okazji dyskusję o potrzebie posiadania przez firmy farmaceutyczne "cyfrowej strategii". Według firmy doradczej Verix, nie ma jej aż 59 proc. firm na tym rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH