Potrzebna jest "cyfrowa strategia"

PRAWO

Autor: plotek.pl/ rynekaptek.pl   12-08-2015, 13:34

Potrzebna jest "cyfrowa strategia" Reklamy leków w mediach społecznościowych

Nie tylko w Polsce mamy problem z reklamą leków. W USA do działania wkroczyła FDA, kiedy aktorka Kim Kardashian zachęcała na Instagramie fanów do brania leków na poranne nudności. Wywołała debatę o udziale mediów społecznościowych w reklamie leków.

Reklamowany przez Kim Kardashian produkt Diclegis, to amerykańska wersja kanadyjskiego leku Dicletin. Zawiera antyhistaminowną doksylaminę i pirydoksynę (witamina B6). Celebrytka podpisała umowę z kanadyjskim producentem leku. Zapłacono jej, by wrzuciła na Instagram zdjęcie, na którym pozuje z opakowaniem leku i zachęciła do jego stosowania - informuje portal plotek.pl.

Urzędnicy w oficjalnym ostrzeżeniu wytknęli brak informacji o skutkach ubocznych oraz ryzyku dla kobiet uczulonych na doksylaminę. Zdaniem Federalnej Agencji ds. Leków, we wpisie Kardashian powinna znaleźć się także informacja, że środka nigdy nie testowano na kobietach cierpiących na skrajną wersję porannej przypadłości ciężarnych.

Kanadyjski producent leku na nudności miał już kłopoty na amerykańskim rynku. Chodzi o list wysyłany lekarzom, w którym polecano stosowanie Diclectinu. Wówczas zarzuty FDA były analogiczne do tych, które padły wobec postu Kim Kardashian na Instagramie. Wpis o leku zniknął z profilu celebrytki 11 sierpnia.

Zdarzenie wywołało przy okazji dyskusję o potrzebie posiadania przez firmy farmaceutyczne "cyfrowej strategii". Według firmy doradczej Verix, nie ma jej aż 59 proc. firm na tym rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH