Prawnik ocenia akcję przeciwko reklamom suplementów

PRAWO

Autor: DZP Life Sciences Law Blog/ rynekaptek.pl   02-12-2015, 13:25

Prawnik ocenia akcję przeciwko reklamom suplementów Suplementy pod lupą UOKiK

Wydaje się, że UOKiK oraz PIS nie podejmują swojej akcji jedynie w celu przestraszenia przedsiębiorców. Celem bowiem ma być rzetelna i szczegółowa weryfikacja materiałów reklamowych suplementów diety - pisze Sabina Sztaba, aplikant radcowski w DZP na blogu Life Sciences Law Blog.

Zwiększające się zainteresowanie konsumentów suplementami diety oraz coraz większe wydatki konsumentów na te produkty, skutkują również częstszymi kampaniami reklamowymi. Cel jest jeden – dotarcie do jak największego grona odbiorów i zainteresowanie ich swoim produktem. Przedsiębiorcy aktywnie rywalizując o swoich klientów nie zawsze pamiętają o przepisach prawa oraz nie zawsze rzetelnie informują o cechach i właściwościach suplementów diety.

Warto przypomnieć, że reklama suplementów diety rządzi się określonymi prawami. Niedozwolone jest podawanie treści sugerujących m.in. właściwości lecznicze suplementu diety czy niezbędność jego zażywania dla utrzymania prawidłowej diety oraz, że zbilansowana i zróżnicowana dieta nie może dostarczyć wystarczających dla organizmu ilości składników odżywczych. Mimo to w reklamach nierzadko suplementy diety przedstawiane są niczym panaceum - pisze prawnik.

Problem w ignorowaniu przepisów regulujących reżim reklamowania suplementów diety został zauważony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Państwową Inspekcję Sanitarną. Do 315 producentów i dystrybutorów suplementów diety został wysłany list przypominający o wymogach reklamowania suplementów oraz zobowiązujący do „weryfikacji sposobów i treści prezentacji oraz reklamy suplementów diety, w szczególności poprzez dokonanie przeglądu wewnętrznych procedur w zakresie analizy ryzyka związanego z emisją reklamy, tak aby nie dopuścić do naruszeń przepisów prawa i dobrych obyczajów”.

- Pojawia się pytanie, w jaki sposób zareagują producenci i dystrybutorzy suplementów diety. Czy pisma przesłane do nich zostaną potraktowane z odpowiednią powagą. Wydaje się, że UOKiK oraz PIS nie podejmują swojej akcji jedynie w celu przestraszenia przedsiębiorców. Celem bowiem ma być rzetelna i szczegółowa weryfikacja materiałów reklamowych suplementów diety - ocenia prawnik.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH