Problemy z reklamą producenta Nurofenu

PRAWO

Autor: GIF/rynekaptek.pl   14-04-2011, 09:37

GIF nakazuje firmie Reckitt Benckiser zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Nurofen Ultra Forte, kierowanej do publicznej wiadomości w formie portalu internetowego.

W reklamie firma zawarła sformułowanie „Nurofen Ultra Forte to jedyna kapsułka z maksymalną dawką w płynnej formie“. Tymczasem zgodnie z informacją, którą GIF uzyskał w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, w obrocie znajduje się produkt Ibum Forte, kapsułki elastyczne, 400 mg.

Firma wyjaśnia, że powyższe hasło reklamowe jest kompletne w brzmieniu „Nurofen Ultra Forte to jedyna kapsułka z maksymalną dawką w płynnej formie, która zwlacza ból 2 razy szybciej“ oraz jest rozpatrywane łącznie z pojawiającymi się w spocie informacjami „Zwalcza ból 2 razy szybciej w porównaniu z 2 tabletkami Nurofenu 200 mg“.

Więcej: http://www.gif.gov.pl/?aid=205
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH