Proceder trwa, tylko nazwy się zmieniają

PRAWO

Autor: KER/ rynekaptek.pl   22-11-2019, 11:05

Proceder trwa, tylko nazwy się zmieniają Zdaniem Zespołu Orzekający Komisji Etyki Reklamy reklama preparatu Cerimol zawiera treści, które mogą nadużywać zaufania odbiorców (fot. archiwum)

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklama internetowa preparatu Cerimol wprowadza w błąd. Zawiera opinie nieistniejących lekarzy, powołuje się na nieistniejące badania. I tyle.

Zdaniem Zespołu Orzekający Komisji Etyki Reklamy reklama preparatu Cerimol zawiera treści, które mogą nadużywać zaufania odbiorców, czy też wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy oraz zawiera treści które mogłyby wprowadzać w błąd jej odbiorców, w szczególności w odniesieniu do właściwości reklamowanego produktu.

"Reklama wprowadza w błąd. Na bannerze mamy napisane, że reklamowany jest suplement diety. Tymczasem w reklamie mamy produkt będący olejkiem do uszu. Jak się okazuje, olejek ten jest sprzedawany bez odpowiednich zezwoleń. Dodatkowo strony reklamowe opisują, że olejek niewiadomego pochodzenia wyleczy szumy uszne. (...) reklama zawiera opinie nieistniejących lekarzy, powołuje się na nieistniejące badania" - opisuje autor skargi do KER.

Reklamodawca nie wyraził zgody na uczestnictwo w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy i nie udzielił w terminie odpowiedzi na zawiadomienie. Ponieważ KER nie jest organem właściwym do oceny zgodności z przepisami prawa, dlatego zaleca skarżącemu zwrócenie się do właściwych organów w celu dokładnego zbadania oraz dokonania wiążącej oceny przekazu reklamowego pod kątem jego zgodności z prawem.

Sprawa była już opisywana przez media w 2018 roku. Zwróciły one uwagę, że wcześniej reklamowany produkt nosił nazwę Biostenix i Auresoil. Zmieniały się też nazwiska "eksperta", które je polecał. Raz był to prof. Feliks Jaworski, raz prof. Romuald Kosiński. Dziennikarze sprawdzili, że taki lekarz nie istnieje, a zdjęcie umieszczone na stronie reklamującej preparat to zwykła, stockowa fotografia. 

Więcej: https://www.radareklamy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH