Produkty kosmetyczne w aptekach: zasady reklamowania

PRAWO

Autor: dzp.pl, ms/ rynekaptek.pl   02-02-2015, 08:01

Produkty kosmetyczne w aptekach: zasady reklamowania Kosmetyki w aptekach a reklama

Oferowane w aptekach produkty kosmetyczne podlegają przepisom unijnym, obejmującym m.in. zasady prowadzenia reklamy produktów kosmetycznych – część z tych regulacji omawia prawnik Krzysztof Kumala (Praktyka Life Sciences kancelarii Domański Zakrzewski Palinka).

Krzysztof Kumala przybliża m.in. przepisy rozporządzenia Komisji Europejskiej 655/2013, które w sześciu rozbudowanych punktach przedstawiają wytyczne w jaki sposób należy budować prawidłowe oświadczenia o produktach kosmetycznych.

Krzysztof Kumala przypomina, że reklama kosmetyków nie może za zaletę wskazywać cechę, która jest powszechna dla wszystkich innych podobnych produktów lub spełnia minimalne wymagania.

Reklama kosmetyków powinna być podparta dowodami (jest to najbardziej rozbudowany element rozporządzenia 655/2013).

Przekaz powinien mieć podparcie w dowodach. Przykładowo sformułowanie reklamowe: badania potwierdziły, że efekty stosowania produktu X są widoczne już po 24h godzinach – powinno znajdować potwierdzenie w odpowiednich badaniach.

Reklama kosmetyków musi być zgodna ze stanem faktycznym - dodaje Krzysztof Kumala. Oznacza to, że opis produktu nie może wykraczać poza dane potwierdzone dostępnymi dowodami. Nie wolno przypisywać szczególnych i niepowtarzalnych cech - o ile inne produkty mają podobne. Uzależnienie działania produktu od szczególnych warunków musi być wyraźnie wskazane.

Poza tym reklama kosmetyków musi być uczciwa: oświadczenia powinny być obiektywne, niemylące i nie wolno przedstawiać konkurencji w złym świetle.

Przekaz reklamowy powinien umożliwiać świadome podejmowanie decyzji, a więc być jasnym i zrozumiałym dla przeciętnego konsumenta (dostosowany do uwarunkowań językowych, kulturalnych, społecznych i profilu socjologicznego potencjalnych odbiorców).

Poprawne stosowanie tych przepisów jest bardzo ważne zarówno dla producentów jak i dystrybutorów, którzy prowadzą kampanie reklamowe produktów kosmetycznych.

Więcej: blog.dzp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH