Projekt dot. reklamy: to będzie rewolucja

PRAWO

Autor: DZP Blog Life Science/ rynekaptek.pl   22-09-2016, 09:39

Projekt dot. reklamy: to będzie rewolucja Wprowadzenie proponowanych zmian byłoby rewolucją na rynku reklamy leków - ocenia prawnik

Ministerialny zespół ds. uregulowania reklamy leków wydał końcowy raport zawierający projekt założeń zmian prawa. Zawiera on m.in. propozycje zakazu używania marek parasolowych i wysokie kary za prezentowanie materiałów sprzecznych z prawem.

Prawnicy tworzący blog DZP Life Sciences dotarli do finalnego raportu Zespołu Ministra Zdrowia ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych.

Ministerialny zespół 1 września 2016 r. wydał końcowy raport zawierający projekt założeń zmian prawa dotyczącego reklamy tej kategorii produktów. Proponowane zmiany w sposób znaczący zaostrzają reżim prowadzenia reklamy leków, suplementów diety i wyrobów medycznych.

W raporcie podkreśla się mało efektywny nadzór nad przekazami marketingowymi, a także na zbyt niski pułap kar, które nie działają prewencyjnie i represyjnie. W związku z tym Zespół zaproponował szereg rozwiązań, które mają według jego autorów zaadresować sygnalizowane problemy.

Zaproponowane zostały zarówno rozwiązania wspólne dla produktów leczniczych, wyrobów medycznych jak i suplementów diety jak i propozycje dla poszczególnych grup (np. obowiązkowa informacja w reklamie o przynależności produktu do kategorii suplementów diety/wyrobów medycznych.

Ogólne propozycje dotyczące reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych:

• wprowadzenie możliwości natychmiastowego wstrzymania prezentowania reklamy na czas postępowania w sprawie;
• ustanowienie surowszych kar za prezentowanie materiałów sprzecznych z prawem (w tym za treści prezentowane w Internecie), np. uzależnienie wysokości kary od obrotu lub wydatków na reklamę, możliwość nałożenia kary również w przypadku zakończenia prowadzenia reklamy;
• ustanowienie kar za niepodjęcie współpracy z organem prowadzącym postępowanie;
• doprecyzowanie zasad prowadzenia reklamy w Internecie, w tym na portalach społecznościowych;
• wyraźne wskazanie, że do produktu niebędącego produktem leczniczym, którego reklama sugeruje właściwości lecznicze mają zastosowanie przepisy rozdziału 4 prawa farmaceutycznego, czyli normy dotyczące właśnie reklamy produktów leczniczych;

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.