Projekt dot. reklamy: to będzie rewolucja

PRAWO

Autor: DZP Blog Life Science/ rynekaptek.pl   22-09-2016, 09:39

Projekt dot. reklamy: to będzie rewolucja Wprowadzenie proponowanych zmian byłoby rewolucją na rynku reklamy leków - ocenia prawnik

Ministerialny zespół ds. uregulowania reklamy leków wydał końcowy raport zawierający projekt założeń zmian prawa. Zawiera on m.in. propozycje zakazu używania marek parasolowych i wysokie kary za prezentowanie materiałów sprzecznych z prawem.

Prawnicy tworzący blog DZP Life Sciences dotarli do finalnego raportu Zespołu Ministra Zdrowia ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych.

Ministerialny zespół 1 września 2016 r. wydał końcowy raport zawierający projekt założeń zmian prawa dotyczącego reklamy tej kategorii produktów. Proponowane zmiany w sposób znaczący zaostrzają reżim prowadzenia reklamy leków, suplementów diety i wyrobów medycznych.

W raporcie podkreśla się mało efektywny nadzór nad przekazami marketingowymi, a także na zbyt niski pułap kar, które nie działają prewencyjnie i represyjnie. W związku z tym Zespół zaproponował szereg rozwiązań, które mają według jego autorów zaadresować sygnalizowane problemy.

Zaproponowane zostały zarówno rozwiązania wspólne dla produktów leczniczych, wyrobów medycznych jak i suplementów diety jak i propozycje dla poszczególnych grup (np. obowiązkowa informacja w reklamie o przynależności produktu do kategorii suplementów diety/wyrobów medycznych.

Ogólne propozycje dotyczące reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych:

• wprowadzenie możliwości natychmiastowego wstrzymania prezentowania reklamy na czas postępowania w sprawie;
• ustanowienie surowszych kar za prezentowanie materiałów sprzecznych z prawem (w tym za treści prezentowane w Internecie), np. uzależnienie wysokości kary od obrotu lub wydatków na reklamę, możliwość nałożenia kary również w przypadku zakończenia prowadzenia reklamy;
• ustanowienie kar za niepodjęcie współpracy z organem prowadzącym postępowanie;
• doprecyzowanie zasad prowadzenia reklamy w Internecie, w tym na portalach społecznościowych;
• wyraźne wskazanie, że do produktu niebędącego produktem leczniczym, którego reklama sugeruje właściwości lecznicze mają zastosowanie przepisy rozdziału 4 prawa farmaceutycznego, czyli normy dotyczące właśnie reklamy produktów leczniczych;

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH