"Przedstawiona w reklamie wizualizacja jest niemożliwa z naukowego punktu widzenia"

PRAWO

Autor: KER/ rynekaptek.pl   10-01-2019, 11:45

"Przedstawiona w reklamie wizualizacja jest niemożliwa z naukowego punktu widzenia" Reklamodawca nie udzielił odpowiedzi i nie wyraził zgody na uczestnictwo w jakiejkolwiek postaci w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy (fot. archiwum)

Jestem lekarzem specjalistą ortopedą i biegłym sądowym w tej dziedzinie. Zapewniam Państwa, że przedstawiona na wstępie reklamy wizualizacja jest niemożliwa z naukowego punktu widzenia - napisał autor skargi do KER. Chodzi o suplement Artroser.

W ocenie Zespołu, wyłonionego z członków Komisji Etyki Reklamy, reklama suplementu diety Artroser nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością.

Zgłoszenie trafiło do Rady od lekarza, który napisał, że reklama tego produktu nie jest zgodna z powszechnie przyjętymi zasadami etyki, sformułowanymi w Kodeksie, zawiera treści, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy.

"Jestem lekarzem specjalistą ortopedą i biegłym sądowym w tej dziedzinie. Zapewniam Państwa (a i gotów jestem to potwierdzić przed każdym sądem), że przedstawiona na wstępie reklamy wizualizacja jest niemożliwa z naukowego punktu widzenia. Przy okazji warto dopytać reklamodawcę, na jakie to sympozjum naukowe owa wizualizacja została przygotowana?" - napisał autor skargi.

"Równie niemożliwe jest działanie preparatu zilustrowane rentgenami 45-letniej Krystyny. Twierdzę to w oparciu o swoją wiedzę, autorytet specjalisty i biegłego sądowego oraz na podstawie ponad trzydziestoletniego doświadczenia zawodowego" - dodał.

Reklamodawca nie udzielił odpowiedzi i nie wyraził zgody na uczestnictwo w jakiejkolwiek postaci w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy.

Zespół zwrócił uwagę, iż reklamowanym produktem jest suplementem diety, nie posiada zatem właściwości leczniczych prezentowanych w przekazie reklamowym. Zespół uznał, iż oceniana reklama może nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy oraz wprowadzać odbiorców w błąd w odniesieniu do istotnych cech, w tym właściwości reklamowanego produktu.

Więcej: https://www.radareklamy.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH