Rada nie dopatrzyła się niczego złego w tej reklamie

PRAWO

Autor: radareklamy.pl/ rynekaptek.pl   06-08-2015, 10:34

Rada nie dopatrzyła się niczego złego w tej reklamie Reklama radiowa pod lupą Komisji Etyki Reklamy

Jeśli dziecko nie może zasnąć, podaj mu syropek Tulleo - taki komunikat płynie z reklam syropu dla dzieci. Czy taki przekaz nie kształtuje nowych, szkodliwych zachowań? - takie pytanie zostało złożone w formie skargi do Komisji Etyki Reklamy.

Treść skargi, która wpłynęła do rozważenia przez Komisję Etyki Reklamy, dotyczyła reklamy w wersji radiowej. Dziecko nie może zasnąć, więc rodzice dają mu syropek, żeby dobrze spało i obudziło się radosne oraz wypoczęte.

Skarżący w swoim wniosku zauważył, że "brak snu u dziecka nie jest jednak czymś normalnym i jeśli występuje cyklicznie, najprawdopodobniej ma podłoże psychologiczne lub chorobowe. Reklama sugeruje, że Tulleo rozwiąże problem rodziców. Tymczasem właściwym rozwiązaniem w takiej sytuacji byłaby najpierw konsultacja z lekarzem lub psychologiem dziecięcym. Jeśli jednak wybierzemy suplement diety Tulleo i zlikwidujemy symptomy problemu ze snem – nie oznacza to jeszcze, że go rozwiązaliśmy. On prawdopodobnie zacznie się pogłębiać i dziecko mimo tego, że spać będzie prawidłowo – będzie się czuło coraz gorzej".

Spółka Aflofarm ocenia jednak, że "reklama skierowana jest do rodziców, którzy sami podejmują decyzje co do zastosowania bądź nie konkretnych produktów u swojego dziecka. Zastosowanie syropu nie wyklucza w żaden sposób konsultacji z lekarzem czy psychologiem, ale to rodzice najlepiej znają swoje dziecko i wiedzą co będzie dla niego właściwe. Nie można zgodzić się z zarzutami, iż reklama propaguje rozwiązanie problemu ze snem u dziecka wyłącznie poprzez podawanie syropu czy też propaguje złe postawy wśród rodziców".

Dodaje: "Jest to jeden ze środków na taki problem, alternatywa dla innych sposobów, ale nie jest to preparat który ma zastąpić diagnozę i zamaskować przyczyny. Ani sam produkt, ani reklama nie wskazują na stosowanie suplementu diety Tulleo bez przerwy, jako wyłączną receptę na problemy ze snem u dzieci. Zasadne jest by wskazać, że taki tok myślenia spowodowałby, że reklamowane leki na gorączkę mogą sugerować, że rodzic zamiast pójść do lekarza, by poznać przyczynę wysokiej temperatury, która może towarzyszyć wielu dolegliwościom, poda dziecku środek przeciwgorączkowy. Są to bowiem produkty dostępne bez recepty".

Zespół Orzekający Rady nie dopatrzył się naruszenia norm Kodeksu zarzucanych przez skarżących i uznał, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Oświadczył też, że reklama nie nadużywa zaufania odbiorcy, ani też nie wykorzystuje jego braku doświadczenia lub wiedzy ani nie wprowadza w błąd. Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama w sposób odpowiedni przedstawiała cechy produktu.

Więcej: https://www.radareklamy.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH