Rada Reklamy: kolejny spot farmaceutyku do poprawki

PRAWO

Autor: radareklamy/ŁS/rynekaptek.pl   09-01-2015, 12:10

Rada Reklamy: kolejny spot farmaceutyku do poprawki Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy (fot. You Tube)

Reklama telewizyjna preparatu Junical (Aflofarm Farmacja Polska) naruszyła Kodeks Etyki Reklamy.

Pod rozwagę Komisji Etyki Reklamy trafiła skarga na reklamę preparatu Junical (Aflofarm Farmacja Polska). Skarżący przypomniał, że w reklamie pada stwierdzenie, że stałe zęby, to nie mleczaki i o stałe zęby trzeba dbać na serio. W jego opinii sugeruje to, że o zęby mleczne nie trzeba się martwić ani dbać.

Arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy zgodnie z którym „reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy.”

Producent miał inne zdanie. W wyjaśnieniu przypomniał, że reklama składa się z dwóch połączonych części: wizyjnej i dźwiękowej.

- W części wizyjnej mamy scenkę rodzajową, w której mama czeka na swoją pociechę przed gabinetem dentystycznym (przegląd kontrolny ząbków), a po jakimś czasie szczerbate dziecko wychodzi z gabinetu wraz z tatą, który opowiada o przedmiotowym produkcie. W części fonicznej słyszymy m.in. wypowiedź: to już nie są mleczaki, o zęby stałe trzeba dbać na poważnie, muszą Ci starczyć do końca życia. Z całości przekazu jasno wynika, że skoro dziecko wychodzi o dentysty tzn., że dba o swoje zęby, Dodatkowo z wizji wynika, że ma białe ząbki, czyli codziennie i regularnie o nie dba. Junical ma za zadanie dodatkowo wspomagać rozwój ząbków, a nie zastąpić kontrole dentystyczne czy też szczotkowanie (napis: Junical żeby ząbki rosły zdrowo) – czytamy w wyjaśnieniu.

Aflofarm Farmacja Polska uważa, że reklama nie sugeruje tego co zarzuca konsument, mianowicie, że o zęby mleczne nie trzeba dbać, ale wręcz przeciwnie - wskazuje na właściwe postępowanie odpowiedzialnych rodziców w kwestii zdrowych zębów (szczotkowanie, wizyty u dentysty, zażywanie preparatów wspomagających tj. Junical).

Niemniej Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia art. 8 Kodeksu Etyki Reklamy.

- Reklama opatrzona hasłem „to już nie są mleczaki, o zęby stałe trzeba dbać na poważnie” może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy, gdyż zarówno o zęby mleczne jak i zęby stałe należy dbać, aby próchnica nie przeniosła się z zębów mlecznych na zęby stałe – uważa Komisja Etyki Reklamy.

KER nakazał wprowadzenie zmian w przekazie reklamowym.  

Więcej: radareklamy.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH