Rada Reklamy: ta reklama dyskryminuje kobiety

PRAWO

Autor: Komisja Etyki Reklamy/rynekaptek.pl   10-07-2015, 11:27

Rada Reklamy: ta reklama dyskryminuje kobiety Reklama leku Stylmen dyskryminuje kobiety - zdecydowała Komisja Etyki Reklamy

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skarga na reklamę telewizyjną produktu Stymen, oferowanego jako środek podnoszący seksualność mężczyzn. Producentem preparatu jest Aflofarm.

Zdaniem osoby skarżącej „reklama ta ukazuje krzywdzący dla społeczeństwa obraz kobiet, które wszędzie i zawsze są chętne na sex".

"Reklama rozgrywa się w jakimś "biurze" czy innej "strefie pracy", a kobiety tam przedstawione są ubrane niestosownie, wyzywająco i zachowują się w sposób niewłaściwy - raczej jak zachęcające do skorzystania z ich usług prostytutki. Reklama ta buduje błędne wyobrażenia o kobietach zwłaszcza u młodych pokoleń mężczyzn, którzy mają coraz częściej żądaniowy stosunek do partnerek. Jest to krzywdzące dla kobiet dojrzałych, ale także dla młodych dziewczyn, które potrzebują mądrych wzorców w budowaniu zdrowych - równych relacji partnerskich w związkach. Sugeruje również, że kobiety w pracy nie zajmują się pracą - tym samym uderzają w ich profesjonalizm. Podsumowując, reklama ta jest obraźliwa i obsceniczna." – napisała osoba skarżąca.

Dodatkowo skarga zawiera zarzuty wobec czasu emisji reklamy. Osoba skarżąca uznała, że reklama skierowana do osób dorosłych, emitowana jest w nieodpowiednim czasie antenowym, gdzie mogą ją oglądać dzieci.

Z tą opinią zgodził się Zespół Orzekający, uznając, że przedmiotowa reklama zawiera treści dyskryminujące - przedstawiając kobiety w seksualnych pozach balansuje na granicy wulgarności, tym samym kreuje negatywny wizerunek kobiet.

Jednocześnie Zespół Orzekający oddalił pozostałe zarzuty. Biorąc pod uwagę godziny emisji reklamy (emisja po godz. 21:00), uznano, że reklama nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.

Więcej: www.radareklamy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH