Rada Reklamy: ta reklama dyskryminuje kobiety

PRAWO

Autor: Komisja Etyki Reklamy/rynekaptek.pl   10-07-2015, 11:27

Rada Reklamy: ta reklama dyskryminuje kobiety Reklama leku Stylmen dyskryminuje kobiety - zdecydowała Komisja Etyki Reklamy

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skarga na reklamę telewizyjną produktu Stymen, oferowanego jako środek podnoszący seksualność mężczyzn. Producentem preparatu jest Aflofarm.

Zdaniem osoby skarżącej „reklama ta ukazuje krzywdzący dla społeczeństwa obraz kobiet, które wszędzie i zawsze są chętne na sex".

"Reklama rozgrywa się w jakimś "biurze" czy innej "strefie pracy", a kobiety tam przedstawione są ubrane niestosownie, wyzywająco i zachowują się w sposób niewłaściwy - raczej jak zachęcające do skorzystania z ich usług prostytutki. Reklama ta buduje błędne wyobrażenia o kobietach zwłaszcza u młodych pokoleń mężczyzn, którzy mają coraz częściej żądaniowy stosunek do partnerek. Jest to krzywdzące dla kobiet dojrzałych, ale także dla młodych dziewczyn, które potrzebują mądrych wzorców w budowaniu zdrowych - równych relacji partnerskich w związkach. Sugeruje również, że kobiety w pracy nie zajmują się pracą - tym samym uderzają w ich profesjonalizm. Podsumowując, reklama ta jest obraźliwa i obsceniczna." – napisała osoba skarżąca.

Dodatkowo skarga zawiera zarzuty wobec czasu emisji reklamy. Osoba skarżąca uznała, że reklama skierowana do osób dorosłych, emitowana jest w nieodpowiednim czasie antenowym, gdzie mogą ją oglądać dzieci.

Z tą opinią zgodził się Zespół Orzekający, uznając, że przedmiotowa reklama zawiera treści dyskryminujące - przedstawiając kobiety w seksualnych pozach balansuje na granicy wulgarności, tym samym kreuje negatywny wizerunek kobiet.

Jednocześnie Zespół Orzekający oddalił pozostałe zarzuty. Biorąc pod uwagę godziny emisji reklamy (emisja po godz. 21:00), uznano, że reklama nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.

Więcej: www.radareklamy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.