Reklama apteki czy informacja bez zachęty do zakupu?

PRAWO

Autor: DGP/ rynekaptek.pl   15-06-2015, 14:16

Reklama apteki czy informacja bez zachęty do zakupu?

Naczelny Sąd Administracyjny z siedzibą w Warszawie stwierdził w wyroku z dnia 5 marca 2015 r., iż: „reklamą apteki jest każdego rodzaju informacja, której celem jest zachęta do nabycia oferowanych przez aptekę towarów i która w taki sposób jest odbierana przez klientów - przypomina DGP.

"Szeroki sposób rozumienia reklamy działalności aptek uzasadnia również fakt, że art. 94a ust. 1 p.f., poza stwierdzeniem, że nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego, nie zawiera katalogu działań, które byłyby ex lege wyłączone z zakresu tego pojęcia, jak ma to miejsce w przypadku reklamy produktu leczniczego" - informuje NSA. 

Reklamą działalności apteki może być więc każde działanie zmierzające do zwiększenia sprzedaży. Reklama może przy tym przyjmować różne formy, w szczególności: haseł, sloganów, spotów TV, ulotek, billboardów, folderów, czy też gazetek.

- Z cytowanego wyżej orzeczenia, wynika jednak węższa interpretacja art. 94a ust. 1 w/w ustawy. Za reklamę można uznać, tylko takie czynności, które mają na celu zwiększenie sprzedaży. Zatem apteka może podawać inne informacje, niż tylko o jej lokalizacji i godzinach przyjęć, jeżeli informacje te obiektywnie oceniając, nie będą odbierane przez potencjalnych klientów, jako zachęta do zakupu towarów apteki - pisze DGP.

Więcej: http://samorzad.infor.pl/

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH